Formative Assessment as an Instructional Approach in the Teaching and Learning of Mathematics A Case of Secondary School Teachers and Students in Kenya /
The main focus of this research was on formative assessment conceptualized as an instructional approach in the teaching and learning of mathematics. The participants involved in the study were the Kenyan secondary school teachers of mathematics and their students. Five studies were conducted under t...
Elmentve itt :
Szerző: | Wafubwa Ruth Nanjekho |
---|---|
További közreműködők: | Csíkos Csaba (Témavezető) |
Dokumentumtípus: | Disszertáció |
Megjelent: |
2022-05-16
|
Kulcsszavak: | Formative assesssment; Instructional approach; Teaching and learning; Mathematics; Secondary school teachers; Kenya; formatív értékelés; tanári megközelítés; tanítás és tanulás; matematika; középiskolai tanár |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/phd.11181 |
mtmt: | 33092294 |
Online Access: | http://doktori.ek.szte.hu/11181 |
Hasonló tételek
-
Impact of formative assessment instructional approach on students’ mathematics achievement and their metacognitive awareness
Szerző: Wafubwa Ruth Nanjekho, et al.
Megjelent: (2022) -
Students Perception of Teachers’ Use of Formative Assessment Strategies in Mathematics Classrooms
Szerző: Wafubwa Ruth Nanjekho, et al.
Megjelent: (2021) -
Formative Assessment as a Predictor of Mathematics Teachers’ Levels of Metacognitive Regulation
Szerző: Wafubwa Ruth Nanjekho, et al.
Megjelent: (2021) -
Metacognition, self-assessment and secondary school students’ achievement Key issues and considerations /
Szerző: Wafubwa Ruth Nanjekho
Megjelent: (2019) -
Role of Formative Assessment in Improving Students’ Motivation, Engagement, and Achievement A Systematic Review of Literature /
Szerző: Wafubwa Ruth Nanjekho
Megjelent: (2020)