Assessing Inductive Reasoning, Scientific Reasoning and Science Motivation Cross-Sectional Studies in Vietnamese Context /
The present research aims to explore developmental patterns in reasoning abilities and science motivation as well as their relationship with students’ background variables in different grade levels. Three cross-sectional investigations assessed 2241 students in 16 public schools in Vietnam. The firs...
Elmentve itt :
Szerző: | Vo De Van |
---|---|
További közreműködők: | Csapó Benő (Témavezető) |
Dokumentumtípus: | Disszertáció |
Megjelent: |
2022-04-20
|
Kulcsszavak: | Inductive reasoning, scientific reasoning, science motivation, control of variables strategy, technology-based assessment, Rasch model, physics, gondolkodási képességek, természettudományos motiváció, keresztmetszeti vizsgálat, fizika tanulása |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/phd.11134 |
mtmt: | 33092235 |
Online Access: | http://doktori.ek.szte.hu/11134 |
Hasonló tételek
-
Assessing Students’ Science Misconceptions and Inductive Reasoning Cross-Sectional Studies in Indonesian Context /
Szerző: Soeharto Soeharto
Megjelent: (2023) -
Assessing Namibian Students' Abilities in Scientific Reasoning, Scientific Inquiry and Inductive Reasoning Skills
Szerző: Linus Kambeyo
Megjelent: (2018) -
The possibility of an online assessment of scientific reasoning, inductive reasoning and motivation to learn science a pilot study in Namibia /
Szerző: Kambeyo Linus
Megjelent: (2017) -
Exploring Inductive Reasoning, Scientific Reasoning and Science Motivation, and Their Role in Predicting STEM Achievement Across Grade Levels
Szerző: Vo Van De, et al.
Megjelent: (2023) -
Exploring students’ science motivation across grade levels and the role of inductive reasoning in science motivation
Szerző: Vo Van De, et al.
Megjelent: (2021)