Az óvodapedagógusok kiégésének vizsgálata érték- és pályaorientációjuk tükrében

A pedagógus pálya, azon belül az óvodapedagógus hivatás szakmai jellegzetessége a kiégés szindróma. Kutatásom fő célkitűzése egyrészt az óvodapedagógusok kiégésre való fogékonyságának vizsgálata a pályán eltöltött idő és a munkavégzés csoporttípusának aspektusából. Másrészt a pályaválasztást motivál...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Litke Márta
További közreműködők: Szabó Éva (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:hallgatói kiégés
pályaorientáció
pályán eltöltött évek
elvárt és megvalósult Super-féle értékkörök
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74658
LEADER 02353nta a2200229 i 4500
001 dipl74658
005 20190524070201.0
008 190522s2018 hu om 0|| hun d
040 |a SZTE Diploma Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Litke Márta 
245 1 3 |a Az óvodapedagógusok kiégésének vizsgálata érték- és pályaorientációjuk tükrében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Márta Litke 
246 1 0 |a Examining the burn-out of kindergarten teachers in the light of their value and career orientation  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2018 
520 3 |a A pedagógus pálya, azon belül az óvodapedagógus hivatás szakmai jellegzetessége a kiégés szindróma. Kutatásom fő célkitűzése egyrészt az óvodapedagógusok kiégésre való fogékonyságának vizsgálata a pályán eltöltött idő és a munkavégzés csoporttípusának aspektusából. Másrészt a pályaválasztást motiváló elvárt és megvalósult értékdiszkrepanciák kiégéssel való kapcsolatának feltérképezése. A vizsgálatban 109 vizsgálati személy adatait vettem fel a Jagodics-Szabó féle Kiégés-kérdőív és az elvárt és az aktuális helyzetet tükröző Super-féle munkaérték kérdőívre vonatkozóan. Az eredmények szerint az óvodapedagógus minél több időt tölt a pályán a lelki kimerülés annál kevésbé jellemzőbb. A munkavégzés csoportjának típusa nem mutat szignifikáns összefüggést a kiégésre való fogékonysággal. A pályaválasztást motiváló munkaértékek közül a változatosság és a munkateljesítmény értékkörök jeleztek szignifikáns összefüggést a kiégésre kevésbé fogékony óvodapedagógusokra. Az elvárt és megvalósult értékdiszkrepanciák a lelki, érzelmi kimerüléssel és a kiégés-stressz fogékonysággal is szignifikáns összefüggést mutat, illetve a függetlenség és altruizmus értékkörök esetében jelentkezett még részben pozitív eredmény a kiégéssel összefüggésben. 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
695 |a hallgatói kiégés 
695 |a pályaorientáció 
695 |a pályán eltöltött évek 
695 |a elvárt és megvalósult Super-féle értékkörök 
700 1 |a Szabó Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74658/1/2018_Litke_M%C3%A1rta_XFZTWX_SZ.pdf  |z Dokumentum-elérés