A közösségi médiahasználat kapcsolata az önértékeléssel, testképpel és az élettel való elégedettséggel

A vizsgálat célja az volt, hogy feltérképezze a közösségi médiahasználat, illetve annak aktív és passzív használatának kapcsolatát az önértékeléssel, az élettel való elégedettséggel és közösségi médiaplatformokon eltöltött idő kapcsolatát a testképpel. Feltételeztem, hogy azok az egyének, akik a köz...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Péter Lea
További közreműködők: Mihalik Árpád (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:közösségi média
Facebook
önértékelés
testkép
élettel való elégedettség
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74529
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A vizsgálat célja az volt, hogy feltérképezze a közösségi médiahasználat, illetve annak aktív és passzív használatának kapcsolatát az önértékeléssel, az élettel való elégedettséggel és közösségi médiaplatformokon eltöltött idő kapcsolatát a testképpel. Feltételeztem, hogy azok az egyének, akik a közösségi médiafelületeken aktív, interakciót gyakrabban igénylő tevékenységeket végeznek, magasabb önértékeléssel és élettel való elégedettséggel rendelkeznek, mint a passzív tevékenységeket végző személyek. Feltételeztem továbbá, hogy a közösségi médiaplatformokon eltöltött több idő magasabb saját testtel való elégedetlenséggel jár. Az online kérdőíves vizsgálatban 280 fő (átlagéletkor: 25,18 év) vett részt. A közösségi médiahasználatot saját kérdőívvel, az önértékelést a Rosenberg Önértékelés Skála magyar változatával (RSES-H), az élettel való elégedettséget az Élettel való Elégedettség Skála magyar változatával (SWLS-H), a saját testtel való elégedetlenséget pedig a Fallon-Rozin Emberalakrajz teszttel mértem. Hipotéziseim nem nyertek bizonyítást. A korreláció számítás eredménye szerint a közösségi médiahasználatnak nincs kapcsolata az önértékeléssel, az élettel való elégedettséggel és a testképpel.