Intelligens játékprogramok tervezése, implementálása

A szakdolgozat célja egy olyan játékprogram fejlesztése, mely tartalmaz valamilyen szinten „okos” ellenségeket, és egyszerűen tovább fejleszthető. Ehhez egy kisebb logikai játék szolgál alapul. A játék egy pályából áll, rajta a játékos, dobozok és pókok. Nyerni úgy lehet, hogy a játékos körbe keríti...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horváth Kristóf Ernő
További közreműködők: Németh Tamás (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/73783
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A szakdolgozat célja egy olyan játékprogram fejlesztése, mely tartalmaz valamilyen szinten „okos” ellenségeket, és egyszerűen tovább fejleszthető. Ehhez egy kisebb logikai játék szolgál alapul. A játék egy pályából áll, rajta a játékos, dobozok és pókok. Nyerni úgy lehet, hogy a játékos körbe keríti dobozokkal az összes pókot, ekkor a következő pálya betöltődik. A játékos veszít, ha az egyik pók megérinti, ebben az esetben újra kezdődik az adott szint. Habár logikai játék, úgy készítettem el hogy néhány átírással több műfajba is át lehessen írni, akár RPG-ről vagy kaland játékról legyen szó. Ezt nem csak azzal értem el hogy könnyen átírható programot írtam, hanem tile editort használtam, amivel sokkal egyszerűbben lehet egy pályát elkészíteni, így sok időt meg lehet spórolni. Ehhez viszont kellet egy algoritmust írnom, ami beolvassa és elemzi az elkészült pályát, hogy a játékos, az ellenfelek, és a dobozok mozgását jól tudja kezelni. A dolgozatban szó lesz a felhasznált technológiákról és előnyeikről mely néhány játékkészítési alapot is lefed. Ezek után magáról a játékról lesz szó, hogyan készült el, és hogyan működik. Végül megírom hogyan lehet egyszerűen tovább fejleszteni.