Why is it so difficult to establish an Anti-bullying policy in the US?

Jelen tanulmány tömör és átfogó áttekintést nyújt az Egyesült Államokban (a Pennsylvania State University és a University of Toledo egyetemeken), végzett 4 hónapos kutatóút eredményeiről. A kutatás az egyetemi szintű anti-bullying (bántalmazás, megfélemlítés) szabályzatok kialakítására összpontosíto...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pongó Tamás
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2023
Sorozat:Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica 13 No. 1
Kulcsszavak:Jogtudomány - kutatás - USA
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/84527
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Jelen tanulmány tömör és átfogó áttekintést nyújt az Egyesült Államokban (a Pennsylvania State University és a University of Toledo egyetemeken), végzett 4 hónapos kutatóút eredményeiről. A kutatás az egyetemi szintű anti-bullying (bántalmazás, megfélemlítés) szabályzatok kialakítására összpontosított, és megpróbál megoldást kínálni az amerikai és a magyar egyetemek számára is egy modell-szabályzat elemeinek kialakításával. A kutatás során mindkét egyetemen több interjút és beszélgetést folytatott a szerző elismert szakértőkkel és gyakorló munkatársakkal, annak érdekében, hogy feltárja és megismerje, melyek a szabályzat megalkotását akadályozó hatások. Ennek eredményeképpen, a szerző elkészített egy mintaszabályzatot angol és magyar nyelven, amely iránymutatásul szolgálhat az amerikai és hazai felsőoktatási intézményeknek egyaránt. Az első részben a kérdéskör alkotmányjogi jellegű problémáit ismerhetjük meg röviden. A következő részben a szabályzat felépítése és az ajánlott elemek kerülnek bemutatásra és elemzésre, figyelemmel az első részben megismert alkotmányjogi kérdésekre. A jelentős egyetemi érdek (substantial university interest), az anonim módon történő jelentéstétel, az informális találkozók és a hivatalos szankciók fontossága csupán néhány a releváns elemek közül. Noha sem az Egyesült Államokban, sem Magyarországon nem elterjedt az ilyen szabályzatok megléte, azonban a jelenség mindkét ország felsőoktatási rendszerében tetten érhető, így indokolt ezek bevezetése, amelyhez jelen tanulmány segítséget kíván nyújtani.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:185-197
ISSN:2063-2525