Why is it so difficult to establish an Anti-bullying policy in the US?
Jelen tanulmány tömör és átfogó áttekintést nyújt az Egyesült Államokban (a Pennsylvania State University és a University of Toledo egyetemeken), végzett 4 hónapos kutatóút eredményeiről. A kutatás az egyetemi szintű anti-bullying (bántalmazás, megfélemlítés) szabályzatok kialakítására összpontosíto...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2023
|
Sorozat: | Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica
13 No. 1 |
Kulcsszavak: | Jogtudomány - kutatás - USA |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/84527 |
Tartalmi kivonat: | Jelen tanulmány tömör és átfogó áttekintést nyújt az Egyesült Államokban (a Pennsylvania State University és a University of Toledo egyetemeken), végzett 4 hónapos kutatóút eredményeiről. A kutatás az egyetemi szintű anti-bullying (bántalmazás, megfélemlítés) szabályzatok kialakítására összpontosított, és megpróbál megoldást kínálni az amerikai és a magyar egyetemek számára is egy modell-szabályzat elemeinek kialakításával. A kutatás során mindkét egyetemen több interjút és beszélgetést folytatott a szerző elismert szakértőkkel és gyakorló munkatársakkal, annak érdekében, hogy feltárja és megismerje, melyek a szabályzat megalkotását akadályozó hatások. Ennek eredményeképpen, a szerző elkészített egy mintaszabályzatot angol és magyar nyelven, amely iránymutatásul szolgálhat az amerikai és hazai felsőoktatási intézményeknek egyaránt. Az első részben a kérdéskör alkotmányjogi jellegű problémáit ismerhetjük meg röviden. A következő részben a szabályzat felépítése és az ajánlott elemek kerülnek bemutatásra és elemzésre, figyelemmel az első részben megismert alkotmányjogi kérdésekre. A jelentős egyetemi érdek (substantial university interest), az anonim módon történő jelentéstétel, az informális találkozók és a hivatalos szankciók fontossága csupán néhány a releváns elemek közül. Noha sem az Egyesült Államokban, sem Magyarországon nem elterjedt az ilyen szabályzatok megléte, azonban a jelenség mindkét ország felsőoktatási rendszerében tetten érhető, így indokolt ezek bevezetése, amelyhez jelen tanulmány segítséget kíván nyújtani. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 185-197 |
ISSN: | 2063-2525 |