Általános- és középiskolás diákok kémia- és fizikaoktatása élelmiszer-vizsgálati kísérletek segítségével = Teaching of chemistry and physics in elementary and high schools with help of food science experiments

A fizika és kémia iskolai oktatásában a kísérleteknek meghatározó jelentősége van. A diákok szívesen veszik, ha a kíséretek anyaga a számukra is jól ismert valamilyen élelmiszer. 10 egyszerű, fizikai, kémiai és érzékszervi jellegű kísérlet kerül leírásra. A vizsgált élelmiszerek: cukor, konyhasó, to...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szabó S. András
Izsák Margit
Bozi János
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft. Budapest 2015
Sorozat:Élelmiszervizsgálati közlemények 61 No. 2
Kulcsszavak:Élelmiszervizsgálat - általános iskola, Élelmiszervizsgálat - középiskola, Kémia tanítása - általános iskola, Fizika tanítása - általános iskola, Kémia tanítása - középiskola, Fizika tanítása - középiskola
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/79041
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A fizika és kémia iskolai oktatásában a kísérleteknek meghatározó jelentősége van. A diákok szívesen veszik, ha a kíséretek anyaga a számukra is jól ismert valamilyen élelmiszer. 10 egyszerű, fizikai, kémiai és érzékszervi jellegű kísérlet kerül leírásra. A vizsgált élelmiszerek: cukor, konyhasó, tojás, tej, vaj, margarin, zsír, citromlé, almaié, ecet, sütőpor, szódabikarbóna. When teaching physics and chemistry in schools, experiments are of primary importance. Students are satisfied if the investigated materials are food samples, well known to them. This paper deals with 10 simple experiments of chemical, physical and sensory type. The following foodstuffs were investigated: sugar, salt, egg, milk, butter, margarine, fat, lemon juice, apple juice, vinegar, baking powder, sodium bicarbonate.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:646-656
ISSN:0422-9576