huBERT alapú sziámi neurális háló architektúrák elemzése ügyfélszolgálati emailek klasszifikációjára

A digitális gazdaságban megnőtt az ügyfélszolgálatok szerepe és az ügyfelek nem-közvetlen kommunikációs csatornák (pl. email) esetén is gyors választ és hatékony megoldást várnak. Az ügyfélszolgálatoknak ezt úgy kell elérniük, hogy közben a szöveges (email, közösségi média stb.) üzenetek száma roham...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Vándor Péter
Csáki Csaba
Testületi szerző: Magyar számítógépes nyelvészeti konferencia (19.)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2023
Sorozat:Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia 19
Kulcsszavak:Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78429
LEADER 02207naa a2200241 i 4500
001 acta78429
005 20230316111648.0
008 230316s2023 hu o 1|| hun d
020 |a 978-963-306-912-7 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Vándor Péter 
245 1 0 |a huBERT alapú sziámi neurális háló architektúrák elemzése ügyfélszolgálati emailek klasszifikációjára  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Vándor Péter 
260 |c 2023 
300 |a 405-416 
490 0 |a Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia  |v 19 
520 3 |a A digitális gazdaságban megnőtt az ügyfélszolgálatok szerepe és az ügyfelek nem-közvetlen kommunikációs csatornák (pl. email) esetén is gyors választ és hatékony megoldást várnak. Az ügyfélszolgálatoknak ezt úgy kell elérniük, hogy közben a szöveges (email, közösségi média stb.) üzenetek száma rohamosan növekszik. A szöveges adathalmazok természetes nyelvi feldolgozásának egyik új technikája a BERT, melynek huBERT néven magyar változata is elérhető. Az itt bemutatott kutatás célja kettős: egyrészt egy valós ügyfélszolgálati probléma (nagy mennyiségű emailek automatikus kategorizálásának) mesterséges intelligencia alapú informatikai támogatása a hatékonyabb feldolgozás érdekében; másrészt a felhasznált BERT-alapú MI architektúrák szisztematikus vizsgálata tapasztalat szerzés céljából. A Python nyelven megírt és huBERT modulokat is használó sziámi architektúrára épülő 3 illetve 10 kategóriát felismerő, ügyfél emaileket feldolgozó megoldás paramétereinek változtatásával növelhető volt a pontosság és az alkalmazott legösszetettebb struktúrával a kezdeti alig 70%-os helyett közel 95%-os teljesítmény volt elérhető. 
650 4 |a Természettudományok 
650 4 |a Számítás- és információtudomány 
695 |a Nyelvészet - számítógép alkalmazása 
700 0 1 |a Csáki Csaba  |e aut 
711 |a Magyar számítógépes nyelvészeti konferencia (19.)  |c Szeged  |d 2023. január 26-27. 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/78429/1/msznykonf_019_405-416..pdf  |z Dokumentum-elérés