huBERT alapú sziámi neurális háló architektúrák elemzése ügyfélszolgálati emailek klasszifikációjára

A digitális gazdaságban megnőtt az ügyfélszolgálatok szerepe és az ügyfelek nem-közvetlen kommunikációs csatornák (pl. email) esetén is gyors választ és hatékony megoldást várnak. Az ügyfélszolgálatoknak ezt úgy kell elérniük, hogy közben a szöveges (email, közösségi média stb.) üzenetek száma roham...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Vándor Péter
Csáki Csaba
Testületi szerző: Magyar számítógépes nyelvészeti konferencia (19.)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2023
Sorozat:Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia 19
Kulcsszavak:Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78429
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A digitális gazdaságban megnőtt az ügyfélszolgálatok szerepe és az ügyfelek nem-közvetlen kommunikációs csatornák (pl. email) esetén is gyors választ és hatékony megoldást várnak. Az ügyfélszolgálatoknak ezt úgy kell elérniük, hogy közben a szöveges (email, közösségi média stb.) üzenetek száma rohamosan növekszik. A szöveges adathalmazok természetes nyelvi feldolgozásának egyik új technikája a BERT, melynek huBERT néven magyar változata is elérhető. Az itt bemutatott kutatás célja kettős: egyrészt egy valós ügyfélszolgálati probléma (nagy mennyiségű emailek automatikus kategorizálásának) mesterséges intelligencia alapú informatikai támogatása a hatékonyabb feldolgozás érdekében; másrészt a felhasznált BERT-alapú MI architektúrák szisztematikus vizsgálata tapasztalat szerzés céljából. A Python nyelven megírt és huBERT modulokat is használó sziámi architektúrára épülő 3 illetve 10 kategóriát felismerő, ügyfél emaileket feldolgozó megoldás paramétereinek változtatásával növelhető volt a pontosság és az alkalmazott legösszetettebb struktúrával a kezdeti alig 70%-os helyett közel 95%-os teljesítmény volt elérhető.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:405-416
ISBN:978-963-306-912-7