Fókuszban az óvodai és iskolai szociális segítés tények és dilemmák /

Az óvodai és iskolai szociális segítés 2018. szeptember 1. után minden köznevelési intézményben bevezetésre került. A professzió nem új hazánkban, a XX. század első harmadában már megjelent az intézményi keretek között végzett segítés, most azonban lehetővé vált, hogy a szakemberek állandó jelenlétt...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Piczil Márta
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2022
Sorozat:Módszertani közlemények 62 No. 1
Kulcsszavak:Gyermekvédelem - iskolai - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/77953
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az óvodai és iskolai szociális segítés 2018. szeptember 1. után minden köznevelési intézményben bevezetésre került. A professzió nem új hazánkban, a XX. század első harmadában már megjelent az intézményi keretek között végzett segítés, most azonban lehetővé vált, hogy a szakemberek állandó jelenléttel és változatos munkaformák segítségével járuljanak hozzá a felmerülő problémák megoldásához. Jelen tanulmány keretei között áttekintem az iskolai szociális munka magyarországi történetét, azokat a modelleket, melyek az elmúlt évtizedekben meghatározták a szakma gyakorlásának működési kereteit, és bemutatom a 2018 után bevezetett új forma jellemzőit, sajátosságait, és a felmerülő dilemmákat.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:66-80
ISSN:2063-3734