Fókuszban az óvodai és iskolai szociális segítés tények és dilemmák /
Az óvodai és iskolai szociális segítés 2018. szeptember 1. után minden köznevelési intézményben bevezetésre került. A professzió nem új hazánkban, a XX. század első harmadában már megjelent az intézményi keretek között végzett segítés, most azonban lehetővé vált, hogy a szakemberek állandó jelenlétt...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
62 No. 1 |
Kulcsszavak: | Gyermekvédelem - iskolai - Magyarország |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/77953 |
Tartalmi kivonat: | Az óvodai és iskolai szociális segítés 2018. szeptember 1. után minden köznevelési intézményben bevezetésre került. A professzió nem új hazánkban, a XX. század első harmadában már megjelent az intézményi keretek között végzett segítés, most azonban lehetővé vált, hogy a szakemberek állandó jelenléttel és változatos munkaformák segítségével járuljanak hozzá a felmerülő problémák megoldásához. Jelen tanulmány keretei között áttekintem az iskolai szociális munka magyarországi történetét, azokat a modelleket, melyek az elmúlt évtizedekben meghatározták a szakma gyakorlásának működési kereteit, és bemutatom a 2018 után bevezetett új forma jellemzőit, sajátosságait, és a felmerülő dilemmákat. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 66-80 |
ISSN: | 2063-3734 |