Generációk-médiapedagógia gondolatok a tudatos médiahasználatról /
A tanulmány egy rövid általános fogalmi és értelmezési keretet nyújt a generációelméletek szűk szegmenséről. Kitér a digitális nemzedék gyermekeinek azon tulajdonságaira, melyek a megváltozott társadalmi háttérből és az információ mennyiségének növekedéséből adódnak. E kérdéskör megvitatása után bem...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
62 No. 1 |
Kulcsszavak: | Médiapedagógia, Médiahasználat |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/77950 |
Tartalmi kivonat: | A tanulmány egy rövid általános fogalmi és értelmezési keretet nyújt a generációelméletek szűk szegmenséről. Kitér a digitális nemzedék gyermekeinek azon tulajdonságaira, melyek a megváltozott társadalmi háttérből és az információ mennyiségének növekedéséből adódnak. E kérdéskör megvitatása után bemutatja a médiapedagógia, médiaműveltség és az információs műveltség fogalmi meghatározását, a fogalmak egymás közötti kapcsolatának párhuzamba állítását. Végezetül a médiapedagógia-kurzushoz kapcsolódóan egy kérdőíves felmérés keretén belül választ kaphatunk arra is, hogy szociálpedagógia szakos hallgatók hogyan vélekednek e kérdéskörről. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 22-33 |
ISSN: | 2063-3734 |