Az általános iskolai tanárképzés bevezetése körüli vita, 1945-1947

A magyar általános iskola, mint iskolatípus idén ünnepli 77. születésnapját. Tanulmányomban létrehozása körülményeinek bemutatása mellett az általános iskolai tanárképzés körüli vita került a középpontba. Az oktatási minisztérium, a szakszervezet, a Köznevelési Tanács és a különböző iskolatípusok pe...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fizel Natasa
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2022
Sorozat:Módszertani közlemények 62 No. 1
Kulcsszavak:Tanárképzés - 1945-1947
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/77949
LEADER 01371nab a2200217 i 4500
001 acta77949
005 20221219132109.0
008 221219s2022 hu o 0|| hun d
022 |a 2063-3734 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Fizel Natasa 
245 1 3 |a Az általános iskolai tanárképzés bevezetése körüli vita, 1945-1947  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Fizel Natasa 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |b Szeged  |c 2022 
300 |a 3-21 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 62 No. 1 
520 3 |a A magyar általános iskola, mint iskolatípus idén ünnepli 77. születésnapját. Tanulmányomban létrehozása körülményeinek bemutatása mellett az általános iskolai tanárképzés körüli vita került a középpontba. Az oktatási minisztérium, a szakszervezet, a Köznevelési Tanács és a különböző iskolatípusok pedagógusai a szakmai médiumokban, elsősorban a Köznevelés című folyóiratban fejtették ki érveiket. 1947-ben útjára indult az általános iskolai tanárképzés, de hosszú út vezetett a rendszer megszilárdulásáig. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Tanárképzés - 1945-1947 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/77949/1/modszertani_2022_001_003-021.pdf  |z Dokumentum-elérés