Az általános iskolai tanárképzés bevezetése körüli vita, 1945-1947

A magyar általános iskola, mint iskolatípus idén ünnepli 77. születésnapját. Tanulmányomban létrehozása körülményeinek bemutatása mellett az általános iskolai tanárképzés körüli vita került a középpontba. Az oktatási minisztérium, a szakszervezet, a Köznevelési Tanács és a különböző iskolatípusok pe...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fizel Natasa
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2022
Sorozat:Módszertani közlemények 62 No. 1
Kulcsszavak:Tanárképzés - 1945-1947
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/77949
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A magyar általános iskola, mint iskolatípus idén ünnepli 77. születésnapját. Tanulmányomban létrehozása körülményeinek bemutatása mellett az általános iskolai tanárképzés körüli vita került a középpontba. Az oktatási minisztérium, a szakszervezet, a Köznevelési Tanács és a különböző iskolatípusok pedagógusai a szakmai médiumokban, elsősorban a Köznevelés című folyóiratban fejtették ki érveiket. 1947-ben útjára indult az általános iskolai tanárképzés, de hosszú út vezetett a rendszer megszilárdulásáig.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:3-21
ISSN:2063-3734