Jógyakorlatok a koronavírus-járvány idején a gyulai Erkel Ferenc Művelődési Központban

A koronavírus járvány nagy befolyással van a személyes kapcsolatokra. Kutatásomban azt járom körül, hogy az Erkel Ferenc Művelődési Központ aktív csoportjainak szokásaira és tevékenységeire milyen hatással van. A dolgozatom célja, hogy világosabb képet kapjak arról, hogy a közösségek milyen módon re...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Repisky Dániel
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2022
Sorozat:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 2 No. 1
Kulcsszavak:Erkel Ferenc Művelődési Központ, Közművelődési intézmény, Világjárvány
Tárgyszavak:
doi:10.14232/kapocs.2022.1.153-167

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/77915
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A koronavírus járvány nagy befolyással van a személyes kapcsolatokra. Kutatásomban azt járom körül, hogy az Erkel Ferenc Művelődési Központ aktív csoportjainak szokásaira és tevékenységeire milyen hatással van. A dolgozatom célja, hogy világosabb képet kapjak arról, hogy a közösségek milyen módon reagáltak erre a helyzetre: közelebb hozta vagy eltávolította a csoportokat a pandémia a gyulai közművelődési intézménytől. Ezen felül pedig arra is keresem a választ, hogy milyen jó gyakorlatok születtek a korlátozások alatt a kulturális szférában. A célcsoportom részben a gyulai Művelődési Központ közösségei, amelyeket papír alapú kérdőívezéssel kerestem meg, illetve az eredményeket összehasonlítottam a Csabagyöngye Kulturális Központtal, Békés megye másik kiemelkedő közművelődési intézményével, ahol interjú keretében vizsgáltam az ott működő közösségek aktivitásának változásait. A kutatásom összességében a pozitív, hasznos megoldásokat keresi, amelyekkel a közművelődési terület reagált a járvány kihívásaira. The coronavirus epidemic has a major impact on personal relationships. In my research, I reveal the impact of the cultural groups of the Ferenc Erkel Cultural Center on their habits and activities. The aim of my essay is to get a clearer picture of how the communities reacted to this situation: the pandemic brought the groups closer or away from the public cultural institution in Gyula. In addition, I am looking for an answer to what good practices have been born under the restrictions in the cultural sphere. My target group is partly the communities of the Gyula Cultural Center, which I asked with a paper-based questionnaire, and I compared the results with the Csabagyöngye Cultural Center, another outstanding public cultural institution in Békés County, where I examined the changes in the activites of the communities. On the whole, my research seeks positive, useful solutions with which the cultural education sector responded to the challenges of the epidemic.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:153-167
ISSN:2786-3484