A kooperatív egyetemi modell, egy lehetséges válasz a 21. századi felsőoktatás-pedagógiai kihívásokra a felsőoktatás szerepvállalása az ezredfordulón: akadémiai szerepkörből gazdaságfejlesztő és kultúramegtartó szerepkörbe /
A 21. század elején dinamikusan változik a globális felsőoktatás környezete, ami a több mint nyolcszáz éves rendszer megszokottnál gyorsabb alkalmazkodását követeli meg az intézményektől, mind a kutatás, mind az oktatás területén. Dr. Szabó Péter, a Kodolányi János Egyetem alapító rektora, harminc é...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
2 No. 1 |
Kulcsszavak: | Felsőoktatás - minőségmenedzsment |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/kapocs.2022.1.131-141 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/77913 |
Tartalmi kivonat: | A 21. század elején dinamikusan változik a globális felsőoktatás környezete, ami a több mint nyolcszáz éves rendszer megszokottnál gyorsabb alkalmazkodását követeli meg az intézményektől, mind a kutatás, mind az oktatás területén. Dr. Szabó Péter, a Kodolányi János Egyetem alapító rektora, harminc éve foglalkozik a folyamatosan megjelenő, új kihívásokra adandó, adekvát szervezetfejlesztési és felsőoktatás-pedagógiai válaszok kimunkálásával. Jelen tanulmányában egyetemén bevezetett, és 2014-ben Európai Innovációs Díjat kapott, felsőoktatás-pedagógiai modell, a PIQ & Lead™ képzési modell bemutatásával vázol fel egy lehetséges utat a hazai és a nemzetközi felsőoktatásban dolgozó szakemberek számára. At the beginning of the 21st century, the global higher education environment is changing dynamically, requiring institutions to adapt more quickly than usual to a more than eight-hundred-year-old system, both in research and education. Dr. Péter Szabó, the founding rector of Kodolányi János University, has been working on the development of adequate organizational development and higher education pedagogical responses to new challenges for thirty years. In his present study, he outlines a possible path for professionals working in domestic and international higher education by presenting the PIQ & Lead ™ Model, a higher education pedagogical model introduced at his university and granted with the European Innovation Award in 2014. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 131-141 |
ISSN: | 2786-3484 |