Nemzetközi kitekintés - a 2021-es év három olvasáskutatási vizsgálatának módszertani áttekintése

Írásomban áttekintem az elmúlt év három olvasáskutatási vizsgálatát: egy francia felmérést, egy spanyolt és egy angolt. Ezen kutatások frissességük miatt mindenképpen szemlézésre érdemesek, továbbá az is indokolja áttekintésüket, hogy érintik a fiatal korosztályt, valamint a Covid-helyzet miatti egy...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Redenczki István
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2022
Sorozat:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 2 No. 1
Kulcsszavak:Olvasáskutatás, Világjárvány
Tárgyszavak:
doi:10.14232/kapocs.2022.1.113-123

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/77911
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Írásomban áttekintem az elmúlt év három olvasáskutatási vizsgálatát: egy francia felmérést, egy spanyolt és egy angolt. Ezen kutatások frissességük miatt mindenképpen szemlézésre érdemesek, továbbá az is indokolja áttekintésüket, hogy érintik a fiatal korosztályt, valamint a Covid-helyzet miatti egyes változásokra is reflektálnak. A dolgozat fókuszát azok az egyedi kérdések és gyakorlatok képezik, melyek a magyarországi gyermekek körében végzett olvasási szokásokat vizsgáló felmérésekben is hasznosíthatók lehetnek. In this article, I would like to review three surveys of reading from the past year: a French-, a Spanish- and an English investigation. These studies are certainly worth to overview them because of their recentness, and also because they concern the young age group and refer to some of the changes that are brought by the COVIDsituation. The focus of this essay is on specific issues and practices that could be used in the surveys of reading habits among children in Hungary.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:113-123
ISSN:2786-3484