Nemzetközi kitekintés - a 2021-es év három olvasáskutatási vizsgálatának módszertani áttekintése
Írásomban áttekintem az elmúlt év három olvasáskutatási vizsgálatát: egy francia felmérést, egy spanyolt és egy angolt. Ezen kutatások frissességük miatt mindenképpen szemlézésre érdemesek, továbbá az is indokolja áttekintésüket, hogy érintik a fiatal korosztályt, valamint a Covid-helyzet miatti egy...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
2 No. 1 |
Kulcsszavak: | Olvasáskutatás, Világjárvány |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/kapocs.2022.1.113-123 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/77911 |
Tartalmi kivonat: | Írásomban áttekintem az elmúlt év három olvasáskutatási vizsgálatát: egy francia felmérést, egy spanyolt és egy angolt. Ezen kutatások frissességük miatt mindenképpen szemlézésre érdemesek, továbbá az is indokolja áttekintésüket, hogy érintik a fiatal korosztályt, valamint a Covid-helyzet miatti egyes változásokra is reflektálnak. A dolgozat fókuszát azok az egyedi kérdések és gyakorlatok képezik, melyek a magyarországi gyermekek körében végzett olvasási szokásokat vizsgáló felmérésekben is hasznosíthatók lehetnek. In this article, I would like to review three surveys of reading from the past year: a French-, a Spanish- and an English investigation. These studies are certainly worth to overview them because of their recentness, and also because they concern the young age group and refer to some of the changes that are brought by the COVIDsituation. The focus of this essay is on specific issues and practices that could be used in the surveys of reading habits among children in Hungary. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 113-123 |
ISSN: | 2786-3484 |