Érdemi hozzáférés biztosítása információkhoz a könnyen érthető kommunikáció módszerével - esettanulmány
Ez a tanulmány olyan könnyen olvasható és érthető dokumentumok felhasználásáról szóló kutatást mutat be, melyek értelmi sérült személyek számára biztosítják az információhoz való érdemi hozzáférést. Kutatási kérdéseink azon tényezőkre fókuszálnak, amelyek a könnyen olvasható és érthető dokumentumok...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Szeged
2021
|
Sorozat: | Könnyen érthető nyelv : hozzáférhető információ
1 Válogatás a könnyen érthető nyelv nemzetközi szakirodalmából 1 |
Kulcsszavak: | Fogyatékkal élők, Kommunikáció, Információ - hozzáférhető, Esélyegyenlőség |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/77048 |
Tartalmi kivonat: | Ez a tanulmány olyan könnyen olvasható és érthető dokumentumok felhasználásáról szóló kutatást mutat be, melyek értelmi sérült személyek számára biztosítják az információhoz való érdemi hozzáférést. Kutatási kérdéseink azon tényezőkre fókuszálnak, amelyek a könnyen olvasható és érthető dokumentumok felhasználását érintik, arra összpontosítanak, mit kell figyelembe venni a könnyen olvasható és érthető dokumentumok érdemi felhasználhatósága érdekében. Anyagok és módszerek: Esettanulmányunk Máltán, egy értelmi sérült személyek számára fenntartott napközi otthonban készült. Kutatásunk a fókuszcsoportos interjú, az interjú és a megfigyelés módszerén alapul. Az adatok elemzése tematikus analízissel történt, összekapcsolva a fogyatékosság társadalmi modelljével és Bronfenbrenner ökoszisztéma-elméletének egy adaptált változatával. Eredmények: Kutatásunkból kiderül, hogy a könnyen olvasható és érthető dokumentumok hatékonysága számos tényezőtől függ, melyek kölcsönhatásban vannak egymással. A könnyen olvasható és érthető dokumentumok felhasználása hatékonyabb, ha ezeket a tényezőket tágabb összefüggésben értelmezzük. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 121-138 |
ISBN: | 978-615-5946-52-3 |