Self-regulation and foreign language vocabulary learning at the university level a pilot study /
A szókincsfejlesztésben alkalmazott önszabályozó képesség újabb vizsgálatából kiindulva a jelen kísérleti tanulmány az önszabályozás és a szóismeret szintjének összefüggését vizsgálja. Az eredmények bemutatása magyarországi angol szakos hallgatók körében végzett kisebb kísérleti tanulmány alapján tö...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
JATEPress
Szeged
2008
|
Sorozat: | Bölcsészműhely
Bölcsészműhely, 2007 |
Kulcsszavak: | Idegen nyelv tanulása, Szókincsfejlesztés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75722 |
Tartalmi kivonat: | A szókincsfejlesztésben alkalmazott önszabályozó képesség újabb vizsgálatából kiindulva a jelen kísérleti tanulmány az önszabályozás és a szóismeret szintjének összefüggését vizsgálja. Az eredmények bemutatása magyarországi angol szakos hallgatók körében végzett kisebb kísérleti tanulmány alapján történik, és azt támasztja alá, hogy ezen változók viszonya nem tükröz egyenes arányosságot. Nevezetesen az derül ki, hogy az elsajátítandó szókincs típusa és az annak megfelelő tanulási módúgy függ össze az önszabályozó képességról adott értékeléssel, hogy az alacsonyabb nyelvi szinten állók esetében az önszabályozással sokkal erösebb korreláció tapasztalható, mint magasabb nyelvi szinten állóknál. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 115-128 |