Hogyan lehet az iskolából a második otthon? az iskolai kötődés vizsgálata középiskolai tanulók körében /

Az iskolai kötődés összetett jelenség, több tényező együttes hatása alakítja. Ezzel a témával a nemzetközi szakirodalom igen kiterjedten és régóta foglalkozik (GOTTFREDSON, FINK, & GRAHAM, 1994; HRISCHI, 1969; MOODY & BEARMAN, 1998), a hazai kutatások viszont kevésbé fókuszálnak erre a terül...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Virányi Barbara
Szabó Éva
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó Szeged 2012
Sorozat:Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012
Kulcsszavak:Iskolai környezet, Iskolai nevelés, Iskolai kötődés, Pszichológia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75369
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az iskolai kötődés összetett jelenség, több tényező együttes hatása alakítja. Ezzel a témával a nemzetközi szakirodalom igen kiterjedten és régóta foglalkozik (GOTTFREDSON, FINK, & GRAHAM, 1994; HRISCHI, 1969; MOODY & BEARMAN, 1998), a hazai kutatások viszont kevésbé fókuszálnak erre a területre. A kutatás fő célja az elővizsgálatok során kialakított Iskolai kötődést mérő kérdőív nagy mintán való alkalmazhatóságának igazolása, a nemzetközi szakirodalomban ismert összefüggések vizsgálatával (az iskolai kötődés pozitív kapcsolata az iskolai aktivitással, szabálykövetéssel és tanulmányi teljesítménnyel). A kutatásban középiskolai tanulók vettek részt (N=350, átlag életkor=16,45). A vizsgálat eredményei alapján az iskolai kötődés mérésére kialakított kérdőív a gyakorlatban alkalmazhatónak ígérkezik, a módszer alkalmas az iskolai kötődés főbb elemeinek vizsgálatára. A nemzetközi szakirodalomból ismert összefüggések alátámasztást nyertek. A kérdőív alkalmazási területe az iskolapszichológiai gyakorlat és az iskolai szervezetfejlesztés, felhasználható diagnosztikus céllal, vagy iskolák összehasonlítására is.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:163-175
ISBN:978 963 9927 56 8
ISSN:1789-6061