Hogyan lehet az iskolából a második otthon? az iskolai kötődés vizsgálata középiskolai tanulók körében /
Az iskolai kötődés összetett jelenség, több tényező együttes hatása alakítja. Ezzel a témával a nemzetközi szakirodalom igen kiterjedten és régóta foglalkozik (GOTTFREDSON, FINK, & GRAHAM, 1994; HRISCHI, 1969; MOODY & BEARMAN, 1998), a hazai kutatások viszont kevésbé fókuszálnak erre a terül...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Szeged
2012
|
Sorozat: | Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012 |
Kulcsszavak: | Iskolai környezet, Iskolai nevelés, Iskolai kötődés, Pszichológia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75369 |
Tartalmi kivonat: | Az iskolai kötődés összetett jelenség, több tényező együttes hatása alakítja. Ezzel a témával a nemzetközi szakirodalom igen kiterjedten és régóta foglalkozik (GOTTFREDSON, FINK, & GRAHAM, 1994; HRISCHI, 1969; MOODY & BEARMAN, 1998), a hazai kutatások viszont kevésbé fókuszálnak erre a területre. A kutatás fő célja az elővizsgálatok során kialakított Iskolai kötődést mérő kérdőív nagy mintán való alkalmazhatóságának igazolása, a nemzetközi szakirodalomban ismert összefüggések vizsgálatával (az iskolai kötődés pozitív kapcsolata az iskolai aktivitással, szabálykövetéssel és tanulmányi teljesítménnyel). A kutatásban középiskolai tanulók vettek részt (N=350, átlag életkor=16,45). A vizsgálat eredményei alapján az iskolai kötődés mérésére kialakított kérdőív a gyakorlatban alkalmazhatónak ígérkezik, a módszer alkalmas az iskolai kötődés főbb elemeinek vizsgálatára. A nemzetközi szakirodalomból ismert összefüggések alátámasztást nyertek. A kérdőív alkalmazási területe az iskolapszichológiai gyakorlat és az iskolai szervezetfejlesztés, felhasználható diagnosztikus céllal, vagy iskolák összehasonlítására is. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 163-175 |
ISBN: | 978 963 9927 56 8 |
ISSN: | 1789-6061 |