"Mindenhol jó, de legjobb az iskolában?" a pedagógusi elégedettség környezetpszichológiai vizsgálata /

Jelen kutatásban két pedagóguscsoport – a Waldorf-iskolákban és a hagyományos közoktatási intézményekben dolgozó tanárok – élettel, iskolával való elégedettsége, szubjektív jólléte kerül összehasonlításra környezetpszichológiai elméleteket alapul véve. A kutatás fő kérdése, hogy a két vizsgált csopo...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csike Tekla
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2018
Sorozat:Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok 5 No. 1
Kulcsszavak:Környezetpszichológia, Iskolapszichológia, Kísérleti pedagógia, Reformpedagógia, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75162
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Jelen kutatásban két pedagóguscsoport – a Waldorf-iskolákban és a hagyományos közoktatási intézményekben dolgozó tanárok – élettel, iskolával való elégedettsége, szubjektív jólléte kerül összehasonlításra környezetpszichológiai elméleteket alapul véve. A kutatás fő kérdése, hogy a két vizsgált csoport között milyen különbségek mutatkoznak a fenti változókat tekintve, és mennyiben járulhat ehhez hozzá az edukációs tér. Az adatgyűjtés során – személyes találkozók alkalmával – 40 résztvevővel három kérdőív, valamint egy félig strukturált interjú és rajzvizsgálat került felvételre. Az eredmények szerint a Waldorf-pedagógusok elégedettebbek az iskolával, ahol tanítanak, és ez összefüggést mutat a szubjektív jóllétük bizonyos aspektusaival is.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:1-18
ISSN:2064-9258