Implicit szekvencia tanulás inter-stimulus intervallum és szubjektív élmény /

Ebben a kutatásban az implicit szekvencia tanulás kapcsán a konstans interstimulus intervallum (ISI; 770 ms) és a standard, konstans válasz-stimulus intervallum (RSI; 170 ms) használatának különbségét vizsgáltuk az alternáló szeriális reakcióidő (ASRT) feladatban (Howard & Howard, 1997). Emellet...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Lukács Gáspár
Huszár Katalin
Hallgató Emese
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2014
Sorozat:Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok 1 No. 1
Kulcsszavak:Pszichológia, Tanulás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75134
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Ebben a kutatásban az implicit szekvencia tanulás kapcsán a konstans interstimulus intervallum (ISI; 770 ms) és a standard, konstans válasz-stimulus intervallum (RSI; 170 ms) használatának különbségét vizsgáltuk az alternáló szeriális reakcióidő (ASRT) feladatban (Howard & Howard, 1997). Emellett a résztvevők háromféle szubjektív élményét is vizsgáltuk a feladat során (hat alkalommal) egy-egy rövid kérdéssel: az unalmat, a feszültséget, és azt, hogy inkább pontosságra vagy inkább gyorsaságra fókuszálnak. Konstans válaszstimulus intervallum esetén rövidebbek voltak az inter-stimulus intervallumok, gyorsabbak voltak az ingerekre adott válaszok, pontosságban és tanulásban nem jelent meg különbség. Konstans inter-stimulus intervallum esetén korrelációt találtunk a tanulás és pontosság között, konstans válasz-stimulus intervallum esetén ez nem jelent meg. A résztvevők idővel egyre inkább unták a feladatot, a feszültség nem változott, de egyre inkább a gyorsaságra koncentráltak – ez utóbbi tendencia jelentősen mérséklődött konstans inter-stimulus intervallum esetében; ezen tényezőkkel más szignifikáns eltérést nem találtunk konstans válasz-stimulus intervallum és konstans inter-stimulus intervallum között. Konstans válasz-stimulus intervallum esetén az unalom és tanulás közt negatív korrelációt találtunk, amíg ez konstans inter-stimulus intervallum esetén nem jelent meg. Egyéb szignifikáns korrelációt a tanulás és az egyes szubjektív tényezők közt nem találtunk.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:124-141
ISSN:2064-9258