A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata perceptuális és motoros faktorok /

A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Belucz Judit
Bertók Ildikó Barbara
Csomós Debóra
Farkas Dávid
Léh Noémi
Hallgató Emese
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2014
Sorozat:Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok 1 No. 1
Kulcsszavak:Pszichológia, Tanulás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75133
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e a tanulás folyamatában kontextusfüggő feladat esetén. Korábbi Alternáló Szeriális Reakcióidő (ASRT) feladattal kapcsolatos kutatások azt találták, hogy a motoros faktor meghatározóbb az implicit tanulás során. Ezektől eltérően viszont kutatásunkban a kontextus szerepét is figyelembe vesszük, emiatt a kísérleti feladat jobban hasonlít egy valós észlelési helyzetre. Kísérletünkben 30 fő vett részt, mindenki mindkét – motoros és perceptuális – feltételben. Eredményeink alapján a kontextusfüggő implicit tanulás esetében inkább a perceptuális információ bizonyult fontosabbnak.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:108-123
ISSN:2064-9258