"Egy érzés archívuma" a modern leszbikus narratíva felemelkedése /

A tanulmányfő állítása, hogy a modern leszbikus narratívák a huszadik század elejétől kezdődően ellennarratívaként jelentek meg, válaszként a tizenkilencedik századi szexológia állításaira, amely a leszbikust természetellenesnek és erkölcstelennek definiálta. Az elemzés három leszbikus regényt eleme...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szigethy Nóra
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Társadalmi Nemek Tudománya Kutatócsoport, Angol-Amerikai Intézet, Szegedi Tudományegyetem Szeged 2021
Sorozat:Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris eFolyóirat 11 No. 1
Kulcsszavak:Homoszexualitás
Tárgyszavak:
doi:10.14232/tntef.2021.1.80-96

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74874
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmányfő állítása, hogy a modern leszbikus narratívák a huszadik század elejétől kezdődően ellennarratívaként jelentek meg, válaszként a tizenkilencedik századi szexológia állításaira, amely a leszbikust természetellenesnek és erkölcstelennek definiálta. Az elemzés három leszbikus regényt elemez, A magány kútját Radclyffe Halltól, a Tavaszi Tűzet Vin Packertől, és A Só Árát Patricia Highsmithtől. Ezek a szövegek a Richard von Krafft-Ebing és Havelock Ellis által kialakított terminológia újra értelmezései, szubverzív intertextuális láncolatot hoztak létre a leszbikus láthatóság érdekében. Az elemzés a narratívákban visszatérő témákra fókuszál, melyek a leszbikus vágyat egy másik nőhöz való vonzódásként és a heteroszexualitás elvárásaitól szükséges eltávolodásként gondolják el. Tamsin Wilton, Adrienne Rich és Julia Abraham gondolatait követve, a leszbikusság társadalmi pozicionáltságként értelmeződik, amely megkérdőjelezi a korabeli, Krafft-Ebing és Ellis által képviselt heteronormatív kánon fennhatóságát.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:80-96
ISSN:2062-708