A mondókázás szerepe, funkciója és népszerű(tlen?)sége
Ez a tanulmány egy házi dolgozat továbbgondolásából született meg. Módszeréül és eszközéül a beszélgetést, egészen pontosan a kötött interjú keretét választottuk. A dolgozat célja az volt, hogy az óvodapedagógusok és szülők (interjúalanyok, válaszadók) segítségével tisztább képet kapjunk a mondókázá...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
61 No. 2 |
Kulcsszavak: | Óvodai nevelés - módszer, Családi nevelés - módszer, Beszédfejlesztés - óvoda |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74833 |
Tartalmi kivonat: | Ez a tanulmány egy házi dolgozat továbbgondolásából született meg. Módszeréül és eszközéül a beszélgetést, egészen pontosan a kötött interjú keretét választottuk. A dolgozat célja az volt, hogy az óvodapedagógusok és szülők (interjúalanyok, válaszadók) segítségével tisztább képet kapjunk a mondókázás jelenlegi helyzetéről: Mennyire része a mondóka a mindennapi (intézményes és otthoni) gyermeknevelésnek; Miért és mire használják ma a mondókákat; valamint a dolgozatban helyet kapott egy kisebb terjedelmű komparatisztika anyag is, amelyben a szülők és a pedagógusok válaszait hasonlítottuk egymáshoz. Összességében elmondhatjuk, hogy természetesen vannak átfedések mindkét csoport mondókázási szokásaiban, viszont a pedagógusok – magától értetődően – sokkal tudatosabban és módszeresebben nyúlnak hozzá, mint a szülők. A mondókázás régre visszavezethető interperszonális dominanciáját pedig elkezdi felváltani (vagy már fel is váltotta) az interaktív mondókázás. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 134-139 |
ISSN: | 2063-3734 |