A mondókázás szerepe, funkciója és népszerű(tlen?)sége

Ez a tanulmány egy házi dolgozat továbbgondolásából született meg. Módszeréül és eszközéül a beszélgetést, egészen pontosan a kötött interjú keretét választottuk. A dolgozat célja az volt, hogy az óvodapedagógusok és szülők (interjúalanyok, válaszadók) segítségével tisztább képet kapjunk a mondókázá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Papp Bence Gábor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 2
Kulcsszavak:Óvodai nevelés - módszer, Családi nevelés - módszer, Beszédfejlesztés - óvoda
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74833
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Ez a tanulmány egy házi dolgozat továbbgondolásából született meg. Módszeréül és eszközéül a beszélgetést, egészen pontosan a kötött interjú keretét választottuk. A dolgozat célja az volt, hogy az óvodapedagógusok és szülők (interjúalanyok, válaszadók) segítségével tisztább képet kapjunk a mondókázás jelenlegi helyzetéről: Mennyire része a mondóka a mindennapi (intézményes és otthoni) gyermeknevelésnek; Miért és mire használják ma a mondókákat; valamint a dolgozatban helyet kapott egy kisebb terjedelmű komparatisztika anyag is, amelyben a szülők és a pedagógusok válaszait hasonlítottuk egymáshoz. Összességében elmondhatjuk, hogy természetesen vannak átfedések mindkét csoport mondókázási szokásaiban, viszont a pedagógusok – magától értetődően – sokkal tudatosabban és módszeresebben nyúlnak hozzá, mint a szülők. A mondókázás régre visszavezethető interperszonális dominanciáját pedig elkezdi felváltani (vagy már fel is váltotta) az interaktív mondókázás.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:134-139
ISSN:2063-3734