A szülők kultúraátadó szerepének változásai, és azok hatásai napjainkban
A legrégibb és legmeghatározóbb nevelési tényező a család, amelyben a tagok teljes személyiségükkel vesznek részt, biztosítva a gyermekeknek az éréshez és fejlődéshez szükséges feltételeket. Mindeközben magatartási és szerepmintákat, családi és társadalmi értékrendszert közvetít, felkészítve az egyé...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
1 No. 1-2 |
Kulcsszavak: | Információs társadalom, Szocializáció, Családi nevelés |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/kapocs.2021.1-2.41-49 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74795 |
Tartalmi kivonat: | A legrégibb és legmeghatározóbb nevelési tényező a család, amelyben a tagok teljes személyiségükkel vesznek részt, biztosítva a gyermekeknek az éréshez és fejlődéshez szükséges feltételeket. Mindeközben magatartási és szerepmintákat, családi és társadalmi értékrendszert közvetít, felkészítve az egyént a társadalmi szerepvállalásra. A 20. század utolsó évtizedétől napjainkig a rendszerváltás, a globalizáció és az információs társadalom kialakulásának hatására. nagyon megváltozott a gyermekek társadalmi, gazdasági és kulturális helyzete (uniformizáció, új kulturális profilok stb.). Ezekkel a dinamikusan változó kihívásokkal kell megbirkózniuk a szülőknek, miközben az ő életükön, és gondolkodásukon is folyamatosan nyomot hagy a digitális világ. The oldest and most significant factor in education is the family, in which group members participate with the whole of their personality, providing and ensuring the conditions necessary for the maturity and development of the children. Meanwhile, they also convey behavioral patterns and serve as role models, conveying familial and social value systems, preparing the individual to participate in social interactions. However, since he last decades of the 20th century, the emergence of globalization and the information society, the social, economic, and cultural situation of children has changed radically (e.g. uniformization, new cultural profiles, etc.) Parents have to struggle with these dynamically changing challenges, while the digital world does not leave their own lives and thinking untouched, either. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 41-49 |
ISSN: | 2786-3484 |