Oktatás és globalizáció sérülékeny társadalmi csoportok /

Korunkat meghatározó fogalmak a globalizáció, tudomány és technológia. Az egyént érintő felgyorsult változások inkongruenciát és ellentmondások sorozatát idézi elő, amelyeknek egyik lehetséges feloldása a képességek új rendszerének kialakítása. Nemzetközi mérések alapján azonban látjuk, hogy az okta...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Di Blasio Barbara
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 1 No. 1-2
Kulcsszavak:Globalizáció, Oktatásügy - hátrányos helyzetűek
Tárgyszavak:
doi:10.14232/kapocs.2021.1-2.21-30

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74793
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Korunkat meghatározó fogalmak a globalizáció, tudomány és technológia. Az egyént érintő felgyorsult változások inkongruenciát és ellentmondások sorozatát idézi elő, amelyeknek egyik lehetséges feloldása a képességek új rendszerének kialakítása. Nemzetközi mérések alapján azonban látjuk, hogy az oktatásunk hatékonysága általában alacsony, miközben bizonyos társadalmi csoportoknak a felhalmozódó kulturális hátrányok leküzdésére egyre nagyobb szüksége van intézményi támogatásra. Tanulmányomban hátrányos helyzetű társadalmi csoportok iskolai sikerességének esélyeit vizsgálom, érintve a globalizmus társadalmi hatásait. Ebben a bonyolult társadalmi helyzetben a sérülékeny csoportok között a női fogvatartottak életvilágát, illetve a börtönben zajló oktatás hatására történő mentalitásváltozást mutatom be. The concepts that define our age are globalization, science and technology. Accelerated change affecting the individual causes incongruence and a series of contradictions, one of the possible solutions to which is the development of a new system of abilities. However, based on international measurements, we see that the effectiveness of our education is generally low, while certain social groups increasingly need institutional support to overcome accumulating cultural disadvantages. In my study, I examine the chances of school success of disadvantaged social groups, touching on the social effects of globalism. In this complex social situation, I present the life of female prisoners among vulnerable groups and the change in mentality as a result of education in prison.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:21-30
ISSN:2786-3484