A felsőoktatás nemzetköziesítésének kulturális dimenziói
A magyar felsőoktatás nemzetköziesedése révén a hazai felsőoktatásban is egyre nagyobb számban és arányban tanulnak más országokból érkezők, ennek megfelelően a külföldi hallgatók fogadásának, oktatásának kulturális aspektusai is egyre fontosabbá válnak számunkra. Tanulmányomban nemzetközi és hazai...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2021
|
Series: | Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról
1 No. 1-2 |
Kulcsszavak: | Felsőoktatás - Magyarország - 21. sz., Külföldi hallgatók - beilleszkedés, Egyetemi hallgatók - külföldiek |
Subjects: | |
doi: | 10.14232/kapocs.2021.1-2.5-14 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74791 |
Summary: | A magyar felsőoktatás nemzetköziesedése révén a hazai felsőoktatásban is egyre nagyobb számban és arányban tanulnak más országokból érkezők, ennek megfelelően a külföldi hallgatók fogadásának, oktatásának kulturális aspektusai is egyre fontosabbá válnak számunkra. Tanulmányomban nemzetközi és hazai szakirodalmi források, kutatások alapján azt mutatom be, hogy milyen kihívásokkal járhat a külföldi hallgatók saját, "hozott" kultúrájának és a lokális szokásoknak és értékeknek a találkozása, ütközése; milyen oktatói és szervezeti kompetenciák szükségesek az eredményes interkulturális oktatáshoz; és milyen kedvező kulturális hatásokkal jár a külföldi hallgatók jelenléte megfelelő szervezeti és pedagógiai megoldások esetén. Cultural Dimensions of the Internationalization of Higher Education With the ongoing internationalization of Hungarian higher education, both the number and the rate of international students are increasing. Thus, all the aspects of internalization, including the cultural one, are acquiring importance. Our study discusses the challenges that emerge with the clash of the local culture and the norms and values brought by the foreign students; the individual and organizational competencies necessary to effective intercultural teaching and learning; the cultural benefits brought about by the presence of foreign students on campus. |
---|---|
Physical Description: | 5-14 |
ISSN: | 2786-3484 |