Magyar nyelvű közgazdászképzés a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetemen
A szerző több mint 15 éve tanít a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem Közgazdaságés Gazdálkodástudományi Karának magyar tagozatán, s ez lehetőséget nyújt az ottani és a hazai közgazdászképzésben szerzett tapasztalatok összevetésére. Ebben a tanulmányban arra a kérdésre keressük a választ, hogy m...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2020
|
Sorozat: | Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
|
Kulcsszavak: | Felsőoktatás - magyar - Románia - 21. sz., Oktatásügy - Románia - 21. sz., Közgazdászképzés - magyar - Románia - 21. sz. |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/tgfek21sz.8 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72007 |
Tartalmi kivonat: | A szerző több mint 15 éve tanít a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem Közgazdaságés Gazdálkodástudományi Karának magyar tagozatán, s ez lehetőséget nyújt az ottani és a hazai közgazdászképzésben szerzett tapasztalatok összevetésére. Ebben a tanulmányban arra a kérdésre keressük a választ, hogy milyen tényezők járultak hozzá a kolozsvári magyar nyelvű közgazdászképzés sikereihez. Ezekről a sikerekről egyrészt a nemzetközi vállalati esettanulmány versenyeken elért eredmények tanúskodnak másrészt a végzett hallgatók karrierútjai. Szemügyre véve az oktatók tevékenységét, a tanulmány fő következtetése az, hogy a sikerek hátterében az egyetem falain túlmutató, sokrétű, intenzív kapcsolati háló húzódik meg, mely az egyetemen folyó képzést összekapcsolja a középiskolákkal, a vállalatokkal, az egyetemen kívül működő diákszervezetekkel, valamint a külföldi társintézményekkel. A számos irányban fenntartott, sokrétű kapcsolatrendszer működtetésének szemügyre vétele a hazai közgazdászképzés színvonalának emelése szempontjából is fontos tanulságokat hordoz. The author has been teaching at the Hungarian Section of the Faculty of Economics and Business Administration of the University Babes-Bolyai of Cluj-Napoca for more than 15 years. This provides an opportunity to compare the experience gained in the teaching of economists in Hungary and there. In this paper, we seek to answer the question of what factors contributed to the success of the Hungarian-language training in economics in Cluj-Napoca. These successes are evidenced, on the one hand, by the results achieved in international corporate case study competitions and, on the other hand, by the career paths of graduates. Concentrating on the activities of the lecturers, the main conclusion of the study is that behind the successes lies a diverse, intensive network of contacts reaching beyond the walls of the university. This knowledge network connects university education with secondary schools, firms, non-university student organizations, and foreign partner institutions. Examining the operation of this network of relationships maintained in many directions also carries important lessons for raising the standard of Hungarian bisiness education. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 116-124 |