Munkaerő-piaci kompetencia-igény prognózis

A duális képzés célja, hogy a hallgatók kompetenciái minősített partnervállalatok segítségével kerüljön fejlesztésre. A cél elérése érdekében fontos tudni, hogy hogyan ítéli meg a munkaerőpiac a hallgatók kompetenciáit, illetve ahhoz, hogy a képzés versenyképes maradjon fontos, megismerni, hogy mily...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szilágyi Roland
Molnár László
Lengyel Levente
Fodor Kitti
Tóthné Kiss Anett
Testületi szerző: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században (2019) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2020
Sorozat:Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Kulcsszavak:Felsőoktatás, Munkavállalás - érvényesülés, Munkaerőpiac, Versenyképesség
Tárgyszavak:
doi:10.14232/tgfek21sz.5

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/72004
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A duális képzés célja, hogy a hallgatók kompetenciái minősített partnervállalatok segítségével kerüljön fejlesztésre. A cél elérése érdekében fontos tudni, hogy hogyan ítéli meg a munkaerőpiac a hallgatók kompetenciáit, illetve ahhoz, hogy a képzés versenyképes maradjon fontos, megismerni, hogy milyen jövőbeli elvárásokkal kell szembenéznie a duális képzésben résztvevőknek, milyen kompetenciákra lesz szükség az elkövetkezendő években. A kérdések megválaszolására készült felmérés célja a duális képzésben résztvevőkkel szemben támasztott munkaerő-piaci igények prognosztizálása. A felmérés alapján láthatóvá válik, hogy melyek azok a kompe-tenciák, amik fejlesztésében a vállalatok nagyobb szerepet tudnak vállalni, illetve melyek azok, amelyek fejlesztésében a partnerek nem tudnak segíteni, azonban mindenképpen szükség van rá, így ebben az esetben a fejlesztés feladata az oktatási intézményre hárul. The aim of the dual education is to develop students' competencies with the help of qualified partner companies. In order to achieve this goal, it is important to know how the labor market judges students' competencies, and in order for education to remain competitive, it is important to know what the future expectations are for those participating in dual education, what competencies will be needed in the future. The purpose of the survey is to forecast the labor market needs of participants in dual education. Based on the survey, it becomes visible that companies can play a greater role in the development of certain competencies. Higher education institutions need to pay more attention to the development of competencies that our partners cannot help to develop.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:61-79