Csokoládén innen és túl - fókuszcsoportos vizsgálat a 8-14 éves fiatalok körében

Napjainkban kiemelt szerepet kap az egészséges életmód, az egészséges táplálkozás, a testmozgás fontossága, mégis a letöbb reklám a kalóriadús, nagy cukortartalmú élelmiszerekkel bombázza a társadalmat. A színes, humoros, érzelemdús, érdekes reklámok elősorban a fiatalokat, gyerekeket célozzák meg....

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Lendvai Edina
Forró Felícia
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Szeged 2020
Sorozat:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok 15 No. 3-4
Kulcsszavak:Csokoládé, Marketing, Reklám
Tárgyszavak:
doi:10.14232/jtgf.2020.3-4.75-84

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/71788
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Napjainkban kiemelt szerepet kap az egészséges életmód, az egészséges táplálkozás, a testmozgás fontossága, mégis a letöbb reklám a kalóriadús, nagy cukortartalmú élelmiszerekkel bombázza a társadalmat. A színes, humoros, érzelemdús, érdekes reklámok elősorban a fiatalokat, gyerekeket célozzák meg. Kutatásunkban arra szerettünk volna választ kapni, mennyire befolyásolják a reklámok a diákokat, fiatalokat a csokoládék fogyasztásában, milyen szerintük a jó csokoládé reklám, illetve az édesség fogyasztási szokásaik és a reklámok közötti összefüggések feltárására kerestük a válaszokat. Vizsgálati módszerként fókuszcsoportos felmérést alkalmaztunk, 2019-ben. Az eredmények azt mutatják, hogy a jelenlegi reklámok nem befolyásolják a fiatalok csokoládé vásárlási, illetve fogyasztási szokásait. Úgy gondoljuk, a hatékonyság növelése érdekében a vizsgált korosztály igényeit, ötleteit figyelembe véve kellene a reklámokat elkészíteni. Abstract: Nowadays healthy lifestyle, eating healthily and taking exercise are of overriding importance nevertheless most commercials bombard society with foodstuffs which are rich in calories and contain much sugar. The colourful, humorous, emotional, interesting commercials aim mostly the young and children. In our research we wished to find the answer to that how much commercials influence the young and the students in consuming chocolate and according to them what a good chocolate commercial is like and we searched for the answers on revealing the connection between sweet-consuming habits and commercials. As a method of examination, we applied enquiry with a focus-group. The results of examination showed that recent commercials do not really affect chocolate-purchasing and consuming habits of young. In our view commercials should be made more effective regarding the studied age group’s demands and ideas.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:75-84
ISSN:1788-7593