Fogyasztói tudatosság az étrend-kiegészítők piacán

Napjainkban a fogyasztói tudatosság divatos kifejezéssé vált és a fogyasztók szeretik azt gondolni, hogy tudatosak. Különösen érdekes a fogyasztói tudatosság vizsgálata egy olyan szegmensen belül, amely különösen nagy figyelmet szentel az egészség megőrzésének, azon emberek körében, akik rendszerese...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szűcs Róbert Sándor
Szakály Zoltán
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Szeged 2020
Sorozat:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok 15 No. 3-4
Kulcsszavak:Fogyasztói magatartás, Étrend-kiegészítő
Tárgyszavak:
doi:10.14232/jtgf.2020.3-4.107-116

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/71785
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Napjainkban a fogyasztói tudatosság divatos kifejezéssé vált és a fogyasztók szeretik azt gondolni, hogy tudatosak. Különösen érdekes a fogyasztói tudatosság vizsgálata egy olyan szegmensen belül, amely különösen nagy figyelmet szentel az egészség megőrzésének, azon emberek körében, akik rendszeresen sportolnak. Kutatási anyagunk az étrend-kiegészítők piacát helyezi a középpontba összefüggésben a fogyasztói tudatossággal és sporttevékenységgel. Kutatásunk kérdőívét 737 fő töltötte ki, olyan személyek, akik rendszeres sporttevékenységet folytatnak. Az étrend kiegészítők fogyasztási intenzitásának vizsgálata során igazoltuk, hogy a rendszeres sporttevékenységet folytatók csoportja heterogén. Az attitűdök iránya és az étrend-kiegészítők fogyasztási intenzitása szegmensenként eltérő. A megkérdezettek többsége (kb. 60%) a potenciálisan stabil fogyasztók közé sorolható. A legnagyobb probléma az, hogy a termékek fogyasztásáról szóló információk nem megbízható forrásból származnak, pl. edző vagy szájreklám. Az orvosok, gyógyszerészek, dietetikusok jelentősége csekély az információszerzésben Abstract: Nowadays, consumer awareness has become a fashionable expression and consumers like to think they are conscious. It is particularly interesting to investigate consumer awareness within a segment that pays more attention to preserving health particularly so in case of people who regularly do sport. Our paper focuses on the market of food supplements in context of consumer awareness and sport activity. Our survey was filled out by 737 persons who make regular sport activity. By examining the consumption intensity of food supplements, we confirmed that the group of people who regularly make sport activity is heterogeneous. Direction of attitude and the consumption intensity of food supplements differ by segments. The majority (ca. 60%) of the respondents can be considered as potentially stable consumers. However, the most serious problem is that information about the consumption of products comes from an equivocal source, e. g. trainer or word of mouth advertising. The importance of doctors, pharmacist and dietitian is low in obtaining information.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:107-116
ISSN:1788-7593