Sajátos nevelési igényű hallgatók képzése az SZTE Mérnöki Karán

Az SZTE Mérnöki Karán első lépésként felmértük a speciális nevelési igényű hallgatókat, helyzetképet kaptunk, és megcéloztuk a lemorzsolódást csökkentő program beindítását. Jelen tanulmányban a 2017/2018. tanév 2. szemeszterének kezdetén, aktív hallgatók véleményét mértük fel, kiemelten foglalkozva...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Gál József
Panyor Ágota
Farkas Ferenc
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Szeged 2019
Sorozat:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok 14 No. 1
Kulcsszavak:Felsőoktatás - Szeged, Tanulási zavarok, Tehetséggondozás, Képességfejlesztés - tanulóké
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/67582
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az SZTE Mérnöki Karán első lépésként felmértük a speciális nevelési igényű hallgatókat, helyzetképet kaptunk, és megcéloztuk a lemorzsolódást csökkentő program beindítását. Jelen tanulmányban a 2017/2018. tanév 2. szemeszterének kezdetén, aktív hallgatók véleményét mértük fel, kiemelten foglalkozva a Kar leginkább nagy létszámú szakjaival (gépész- ill. élelmiszermérnök). Megállapítottuk, hogy fejlesztésre mindenképpen szükség van, hiszen ennek során az egyénhez igazított követelmények meghatározása evidens, emellett a kortárs csoportokba tartozók beilleszkedését elő kell segítenünk és sikerélményt kell biztosítani hallgatóinknak. Rávilágítottunk arra is, hogy szükséges annak feltárása, hogy milyen problémák állhatnak tanulmányi szempontból a tanulási nehézségek hátterében, úgymint diszlexia, diszgráfia, hallási vagy látási problémák, koncentráció zavar, stressz, vagy egyéb okok. Abstract: At University of Szeged Faculty of Engineering we have studied students with special needs, we got a picture of the situation and we aimed at launching a drop-out program. In this paper at the beginning of 201/2018 academic year we surveyed active status students’ opinions in spring semester, underlined the most large-scale professions (mechanical and food engineering). We have found that development is absolutely necessary since the definition of tailor-made requirements is evident in addition, we need to facilitate the integration of people in contemporary groups and we must provide our students with a sense of success. We also highlighted it, how to explore it, what problems can be faced in terms of learning in the context of learning difficulties, like dyslexia, dysgraphia, hearing or vision problems, concentration disturbance, stress, or other causes.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:185-197
ISSN:1788-7593