Lemorzsolódás csökkentésére irányuló felmérés a tanulási problémákkal küszködő hallgatók körében /
Kutatásunk során fel kívántuk mérni, hogy a Mérnöki Kar hallgatóinak esetében milyen tényezők okozhatják a hallgatói létszám csökkenését. A felmérés során a korábban készült EFOP3.4.3-16-2016-0001 számú alprojektre építve szerettünk volna további vizsgálatokat lefolytatni. A kérdőíves megkérdezés so...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Szeged
2019
|
Sorozat: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
14 No. 1 |
Kulcsszavak: | Felsőoktatás - Szeged, Tanulási zavarok, Kérdőíves felmérés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/67579 |
Tartalmi kivonat: | Kutatásunk során fel kívántuk mérni, hogy a Mérnöki Kar hallgatóinak esetében milyen tényezők okozhatják a hallgatói létszám csökkenését. A felmérés során a korábban készült EFOP3.4.3-16-2016-0001 számú alprojektre építve szerettünk volna további vizsgálatokat lefolytatni. A kérdőíves megkérdezés során célul tűztük ki, hogy kiderítsük, a fenti felmérésben kimutatott fizika, illetve biológia kurzusok mely hallgatói réteg számára jelentenek különösen nagy nehézséget. Elsősorban, kiemelkedő arányban, az élelmiszermérnökök között találtunk tanulási problémával küszködő hallgatókat. A megoldást – véleményünk szerint – egy olyan jegyzet jelenthetné, amelyben az oktató az előadásokon elmondottakat/elhangzottakat érthetően összefoglalja. Abstract: During our research, we wanted to investigate the reasons behind the drop-out of the students of the Faculty of Engineering. Doing so, based on the former EFOP-3.4.3-16-2016-0001 subproject, we wanted to broaden our research with further studies. Our main goal with the questionnaires was to find out that the biology and physics courses being set forth with the survey mentioned above represent great difficulties to which class of students. It was shown that primarily – in significant proportion – amongst Food Science Engineering classes can be found students who have learning difficulties. In our point of view the solution would be to create a lecture note that summarizes the information the lecturer says and what is shown during the course in an understandable way. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 211-216 |
ISSN: | 1788-7593 |