Önbizalom és visszajelzés
A XXI. század technikai és technológiai fejlődése új kihívások elé állítja a munkaerőpiac minden szereplőjét. A megváltozott igényeknek megfelelően a felsőoktatásnak olyan munkaerőpiaci kompetenciákat kell tudniuk fejleszteni, melyeket elvárnak a munkaadók, illetve amelyekkel értékesebbé és keresett...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Szeged
2019
|
Sorozat: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
14 No. 2 |
Kulcsszavak: | Munkaerőpiac, Felsőoktatás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/67559 |
Tartalmi kivonat: | A XXI. század technikai és technológiai fejlődése új kihívások elé állítja a munkaerőpiac minden szereplőjét. A megváltozott igényeknek megfelelően a felsőoktatásnak olyan munkaerőpiaci kompetenciákat kell tudniuk fejleszteni, melyeket elvárnak a munkaadók, illetve amelyekkel értékesebbé és keresettebbé válnak végzős hallgatóik a hazai munkáltatók körében. Olyan készségekre van szüksége a XXI. századi munkavállalónak többek között, mint önállóság, felelősségvállalás, másokkal való eredményes együttműködés – melyek fejlesztéséhez és elsajátításához nem új tantárgyak kialakítása szükséges, hanem a tantárgyak tanítása során új módszertani elemeket kell tudni alkalmazni. A megváltozott elvárások és az új tanítás-módszertani elemek a hallgatók egészséges énképén és önértékelésén alapuló önbizalmát várják el, miközben a generációkutatók szerint az Y generáció önbizalma az, amelyet támogatni kell és érdemes. Kialakulhat-e egészséges önbizalom reális énkép nélkül? Mit tehet a felsőoktatás azért, hogy a hallgatók reálisan értékeljék meglévő képességeiket és tudatosan fejlesszék azokat a munkaerőpiaci elvárásoknak megfelelően? A felsőoktatásban részt vevő hallgatóik körében végzett felmérés azon eredményei, melyek a hallgatók önbizalmára vonatkoztak, a versenyszféra felsővezetőinek körében végzett felmérési eredményekkel kerültek összehasonlításra. Hasonlóságokat és különbözőségeket vizsgálva a kutatás a felmerülő kérdésekre keresi a választ, melyekkel a hallgatóknak, a munkaadóknak és a felsőoktatásban dolgozóknak egyaránt segítséget kíván nyújtani napjaink kihívásai közepette. Abstract: The technological and technological advances of the 20th century put new challenges on every members of the labor market. In line with the changed needs, higher education should be able to develop labor market competencies that employers expect and their graduates to become more valuable and more demanding among domestic employers. You need skills in the 21st century for example, self-reliance, responsibility, effective cooperation with others - the development and acquisition of which do not require the development of new subjects, but also the use of new methodological elements in the teaching of subjects. The changed expectations and new elements of teaching methodology expect the self-confidence of students based on their self-image and self-assessment, while generational researchers say that the self-confidence of the Y generation is what needs to be supported and worthwhile. Can healthy selfconfidence develop without a realistic self-image? What can higher education do to make students realistic about their existing skills and consciously develop them according to labor market expectations? The results of the survey among students participating in higher education that relate to students' selfconfidence were compared with survey results from senior executives in the private sector. Analysing similarities and differences, research is looking for answers to emerging questions that will help students, employers, and higher education workers alike in the face of today's challenges. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 181-192 |
ISSN: | 1788-7593 |