Az Amazon innovációs gyakorlata a vállalati életgörbe és az értéklánc dimenzióiban, különös tekintettel a vállalati felvásárlásokra

A versenyszférában az innovációs tevékenységek olyan versenyelőnyök kiépítését, megszerzését célozzák, amelyek a tőke reprodukcióját segítik elő az egyre összetettebb működési környezetben. A fejlesztési döntések során a rendelkezésre álló erőforrások felhasználásának hatékonyságát kívánják előmozdí...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Nagy Sándor
Tóth Árpád
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Szeged 2019
Sorozat:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok 14 No. 3
Kulcsszavak:Amazon, Innováció, Döntés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/67544
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A versenyszférában az innovációs tevékenységek olyan versenyelőnyök kiépítését, megszerzését célozzák, amelyek a tőke reprodukcióját segítik elő az egyre összetettebb működési környezetben. A fejlesztési döntések során a rendelkezésre álló erőforrások felhasználásának hatékonyságát kívánják előmozdítani. A hangsúly a hatékonyságnövelésen van, legyen szó bármilyen különleges erőforrásról is. Gyakori eset, hogy a kezdetben innovatív cégek fejlődésük során a belső innovációs források helyett, külső innovatív tudás megszerzését célozzák meg. A döntések mögött a hatékonysági vetületek húzódnak meg. Vizsgálatunkban az Amazon vállalatóriás gyakorlatát nézzük meg, különös tekintettel a vállalati felvásárlásokra. Abstract: In the competitive sphere, innovative activities aim to develop and acquire such competitive advantages, which support the capital reproduction in a complex operating environment. In the course of development decisions, the efficient usage of the available resources are promoted. The focus is on improving efficiency, affecting any special resource too. It is often the case that initially innovative companies focus on acquiring external innovative knowledge rather than internal sources of innovation during their growth. Behind these decisions, basically, efficiency dimensions are hiding. In this study, we analyse the practices of the Amazon, with particular regard to corporate acquisitions.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:115-135
ISSN:1788-7593