Naiv szemantika

A szerző amellett érvel, hogy a poszt-generatív nyelvészeti iskolák nagy részére (amelyeket összefoglaló néven „naiv nyelvtannak” nevez) az a vonás jellemző, hogy nem törekszenek arra, hogy a lehető legáltalánosabb formában fogalmazzák meg a szabályszerűségeket, és inkább hosszabb, bonyolultabb leve...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kálmán László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2019
Sorozat:Jelentés és nyelvhasználat 6 No. 2
Kulcsszavak:Nyelvészet, Szemantika - magyar
mtmt:http://dx.doi.org/10.14232/JENY.2019.2.8
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/66349
LEADER 01329nab a2200205 i 4500
001 acta66349
005 20210507102718.0
008 200127s2019 hu o 0|| zxx d
022 |a 2064-9940 
024 7 |a http://dx.doi.org/10.14232/JENY.2019.2.8  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Kálmán László 
245 1 0 |a Naiv szemantika  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kálmán László 
260 |c 2019 
300 |a 97-107 
490 0 |a Jelentés és nyelvhasználat  |v 6 No. 2 
520 3 |a A szerző amellett érvel, hogy a poszt-generatív nyelvészeti iskolák nagy részére (amelyeket összefoglaló néven „naiv nyelvtannak” nevez) az a vonás jellemző, hogy nem törekszenek arra, hogy a lehető legáltalánosabb formában fogalmazzák meg a szabályszerűségeket, és inkább hosszabb, bonyolultabb levezetéseket használjanak arra, hogy ezekből a konkrét jelenségeket levezessék. A cikk ennek az újdonságnak, különbségnek elsősorban azokra a következményeire összpontosít, amelyek a szorosabb értelemben vett nyelvtan és a jelentéstan kapcsolatát (így pl. az ún. kompozicionalitás elvét) érintik. 
695 |a Nyelvészet, Szemantika - magyar 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/66349/1/jelentes_2019_002_097-107.pdf  |z Dokumentum-elérés