Naiv szemantika

A szerző amellett érvel, hogy a poszt-generatív nyelvészeti iskolák nagy részére (amelyeket összefoglaló néven „naiv nyelvtannak” nevez) az a vonás jellemző, hogy nem törekszenek arra, hogy a lehető legáltalánosabb formában fogalmazzák meg a szabályszerűségeket, és inkább hosszabb, bonyolultabb leve...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kálmán László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2019
Sorozat:Jelentés és nyelvhasználat 6 No. 2
Kulcsszavak:Nyelvészet, Szemantika - magyar
mtmt:http://dx.doi.org/10.14232/JENY.2019.2.8
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/66349
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A szerző amellett érvel, hogy a poszt-generatív nyelvészeti iskolák nagy részére (amelyeket összefoglaló néven „naiv nyelvtannak” nevez) az a vonás jellemző, hogy nem törekszenek arra, hogy a lehető legáltalánosabb formában fogalmazzák meg a szabályszerűségeket, és inkább hosszabb, bonyolultabb levezetéseket használjanak arra, hogy ezekből a konkrét jelenségeket levezessék. A cikk ennek az újdonságnak, különbségnek elsősorban azokra a következményeire összpontosít, amelyek a szorosabb értelemben vett nyelvtan és a jelentéstan kapcsolatát (így pl. az ún. kompozicionalitás elvét) érintik.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:97-107
ISSN:2064-9940