Naiv szemantika
A szerző amellett érvel, hogy a poszt-generatív nyelvészeti iskolák nagy részére (amelyeket összefoglaló néven „naiv nyelvtannak” nevez) az a vonás jellemző, hogy nem törekszenek arra, hogy a lehető legáltalánosabb formában fogalmazzák meg a szabályszerűségeket, és inkább hosszabb, bonyolultabb leve...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2019
|
Sorozat: | Jelentés és nyelvhasználat
6 No. 2 |
Kulcsszavak: | Nyelvészet, Szemantika - magyar |
mtmt: | http://dx.doi.org/10.14232/JENY.2019.2.8 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/66349 |
Tartalmi kivonat: | A szerző amellett érvel, hogy a poszt-generatív nyelvészeti iskolák nagy részére (amelyeket összefoglaló néven „naiv nyelvtannak” nevez) az a vonás jellemző, hogy nem törekszenek arra, hogy a lehető legáltalánosabb formában fogalmazzák meg a szabályszerűségeket, és inkább hosszabb, bonyolultabb levezetéseket használjanak arra, hogy ezekből a konkrét jelenségeket levezessék. A cikk ennek az újdonságnak, különbségnek elsősorban azokra a következményeire összpontosít, amelyek a szorosabb értelemben vett nyelvtan és a jelentéstan kapcsolatát (így pl. az ún. kompozicionalitás elvét) érintik. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 97-107 |
ISSN: | 2064-9940 |