A magyar egyetemisták és főiskolások társadalmi helyzete

A tanulmány célja, hogy bemutassa milyen szociodemográfi ai, objektív tulajdonságokkal jellemezhetőek a mintába került főiskolások és egyetemisták. Az ifjúsági társadalom elitjéről van szó, mégis a tanulmány azt bizonyítja, hogy ez a réteg sem mentes a társadalmi esélyegyenlőtlenségektől. Az elemzés...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Andrea
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2012
Sorozat:Racionálisan lázadó hallgatók 1
Racionálisan lázadó hallgatók I : apátia – radikalizmus – posztmaterializmus a magyar egyetemisták és főiskolások körében 1
Kulcsszavak:Ifjúságpolitika, Ifjúságszociológia, Ifjúságkutatás, Ifjúság helyzete - felsőoktatás - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/65679
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmány célja, hogy bemutassa milyen szociodemográfi ai, objektív tulajdonságokkal jellemezhetőek a mintába került főiskolások és egyetemisták. Az ifjúsági társadalom elitjéről van szó, mégis a tanulmány azt bizonyítja, hogy ez a réteg sem mentes a társadalmi esélyegyenlőtlenségektől. Az elemzés Pierre Bourdieu tőkekonverziós elméletéből indul ki, és megvizsgálja, hogy az egyes tőkefajták felhalmozása miként jelenik meg a hallgatók egyes csoportjaiban. A tanulmányban tényként fogadom el, hogy az oktatási rendszer szelekciója, az esélyegyenlőtlenségek újratermelődése elsősorban az alap- és középfokú intézményekben történik, de a felsőoktatás is hozzájárul a kibocsátó család kedvező vagy kedvezőtlen státuspozícióinak az újratermelődéséhez.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:25-43
ISBN:978-963-9573-91-8