Változás és kontinuitás egy budapesti underground zenei világban a műfaj-esztétika, ízlés, technológia és alkotómunka viszonyrendszerén keresztül

A tanulmányban egy budapesti underground zenei közegben 2014 és 2016 között végzett kvalitatív kutatás eredményei alapján vizsgálom, hogy ebben a közegben, mely a pop-rockzene világán belül a sajátos, digitális és online technológiára hagyatkozó jellemző gyakorlatának, valamint a punk és indie műfaj...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Barna Emília
Testületi szerző: Úton : a tér nemei, a nemek terei (2016) (Szeged)
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2017
Sorozat:Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris eFolyóirat 7 No. 1
Kulcsszavak:Zenei élet, Genderkutatás
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/64491
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmányban egy budapesti underground zenei közegben 2014 és 2016 között végzett kvalitatív kutatás eredményei alapján vizsgálom, hogy ebben a közegben, mely a pop-rockzene világán belül a sajátos, digitális és online technológiára hagyatkozó jellemző gyakorlatának, valamint a punk és indie műfajokból eredő csináld-magad éthosznak köszönhetően nyitottabbnak tekinthető, hogyan érvényesülnek és termelődnek mégis újra rejtett módon a tágabb társadalmi struktúra hierarchikus viszonyai, konkrétan a férfiuralmi viszonyok. Howard Becker művészeti világ-fogalmát alapul véve megmutatom, hogy a közegben érvényesülő konvenciók az erőforrások és a munka megosztásán keresztül hogyan járulnak hozzá a gender-szempontból egyenlőtlen struktúra reprodukálásához. Valamint arra is rámutatok, hogy a közegen belül domináns normák, attitűdök, ízlések, diszkurzusok kontinuitása hogyan hat a struktúrák fenntartása irányába, és éppen ezért a nyitottság és a változás ellenében. Végül kitérek az elmozdulás, a változás lehetőségeire is.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:1-21
ISSN:2062-7084