A geometriai transzformációk tárgyalásának egy módja a tanárképzésben
In [8] and [9] (textbooks for teachers’ training colleges written by B. Pelle) isometry and similarity are defined not in the classical way but as a product. We continued this waf of definition refer to the affine transformation and collineation. We summarized the consequences of the mathematical an...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2009
|
Sorozat: | Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
|
Kulcsszavak: | Tanárképzés, Matematika, Geometriai transzformáció |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/64236 |
Tartalmi kivonat: | In [8] and [9] (textbooks for teachers’ training colleges written by B. Pelle) isometry and similarity are defined not in the classical way but as a product. We continued this waf of definition refer to the affine transformation and collineation. We summarized the consequences of the mathematical and didactical principles of this method in teacher training, compared the different ways, and studied the connection between them. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 375-379 |
ISBN: | 978-963-9927-15-5 |