A geometriai transzformációk tárgyalásának egy módja a tanárképzésben

In [8] and [9] (textbooks for teachers’ training colleges written by B. Pelle) isometry and similarity are defined not in the classical way but as a product. We continued this waf of definition refer to the affine transformation and collineation. We summarized the consequences of the mathematical an...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Krisztin Német István
Testületi szerző: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Kulcsszavak:Tanárképzés, Matematika, Geometriai transzformáció
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/64236
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:In [8] and [9] (textbooks for teachers’ training colleges written by B. Pelle) isometry and similarity are defined not in the classical way but as a product. We continued this waf of definition refer to the affine transformation and collineation. We summarized the consequences of the mathematical and didactical principles of this method in teacher training, compared the different ways, and studied the connection between them.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:375-379
ISBN:978-963-9927-15-5