Integrációról tanulásban akadályozott gyermekeknél

Learning difficulties are most visible in children’s performance when contrasted with the requirements of the curricula and educational programmes of institutional education (i.e. nursery schools and schools). The appearance of learning difficulties is different in case of each child, and all the in...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gál Anikó
Testületi szerző: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Kulcsszavak:Integráció, Gyógypedagógia, Hátrányos helyzet - oktatásügy
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/64208
LEADER 01851naa a2200205 i 4500
001 acta64208
005 20221108134611.0
008 191207s2009 hu o 1|| zxx d
020 |a 978-963-9927-15-5 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Gál Anikó 
245 1 0 |a Integrációról tanulásban akadályozott gyermekeknél  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Gál Anikó 
260 |c 2009 
300 |a 214-218 
490 0 |a Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai 
520 3 |a Learning difficulties are most visible in children’s performance when contrasted with the requirements of the curricula and educational programmes of institutional education (i.e. nursery schools and schools). The appearance of learning difficulties is different in case of each child, and all the instances of observation and investigation show differences when compared to the previous States. A key element in finding child-centred Solutions to the problems of learning difficulties is individual differentiation. Integrated pedagogies provide children with the opportunities to learn from each other and learn about each other’s differences through the learning and developing process in heterogeneous groups. In teacher training institutions teaching cooperative techniques should receive signifcant emphasis so that not only children learning in an integrated setting but all children have better chances to learn and develop in primary schools. 
695 |a Integráció, Gyógypedagógia, Hátrányos helyzet - oktatásügy 
710 |a Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/64208/1/tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_214-218.pdf  |z Dokumentum-elérés