A szocialitás néhány aspektusa

Napjainkban egyre több hazai pedagógiai és pszichológiai vizsgálat foglalkozik a szocialitás különböző aspektusaival. Számos adat áll rendelkezésünkre a megfigyelhető szociális aktivitásról, a társas viselkedést meghatározó pszichikus komponensek életkori és nemek szerinti működési sajátosságairól,...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző: Pedagógiai Értékelési Konferencia (8.) (2010) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2010
Sorozat:Pedagógiai Értékelési Konferencia 8
Kulcsszavak:Nevelés - iskolai - előadáskivonat, Családi nevelés - előadáskivonat, Közösségi nevelés - előadáskivonat
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/62205
LEADER 02384naa a2200181 i 4500
001 acta62205
005 20221108115544.0
008 190823s2010 hu o 1|| zxx d
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
245 0 2 |a A szocialitás néhány aspektusa  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2010 
300 |a 74-75 
490 0 |a Pedagógiai Értékelési Konferencia  |v 8 
520 3 |a Napjainkban egyre több hazai pedagógiai és pszichológiai vizsgálat foglalkozik a szocialitás különböző aspektusaival. Számos adat áll rendelkezésünkre a megfigyelhető szociális aktivitásról, a társas viselkedést meghatározó pszichikus komponensek életkori és nemek szerinti működési sajátosságairól, egymásra gyakorolt hatásukról, fejlődésükről, valamint a környezeti tényezők (főként a család, a kortársak és a pedagógusok) befolyásoló szerepéről. A kutatási eredmények nagymértékben segíthetik az intézményes nevelés lehetőségeinek, céljainak, módszereinek és feladatainak újragondolását, valamint különböző fejlesztő programok, kísérletek kidolgozását és alkalmazását. A szimpózium előadásai közül kettő egy-egy empirikus keresztmetszeti vizsgálat eredményeit ismerteti: az első 10 és 12 éves tanulók önmaguk és társaik számára frusztrált helyzetben alkalmazott megküzdési stratégiáinak, a második 8 és 15 éves diákok szociálisproblémamegoldó képességének működési jellemzőit. A harmadik előadás a szocialitás legfontosabb családi és iskolai meghatározóinak főbb jellemzőit, valamint az elégtelen szocializáció lehetséges családi okait mutatja be. A negyedik előadás a szociális kontextus, a hátrányos helyzet és a tanulási motiváció összefüggéseit foglalja össze főként nemzetközi szakirodalom és kutatási eredmények alapján. A szimpózium utolsó előadása egy első osztályos gyerekek körében mesékkel végzett szociáliskompetencia-fejlesztő kísérlet elméleti alapjait és legfontosabb eredményeit mutatja be. 
695 |a Nevelés - iskolai - előadáskivonat, Családi nevelés - előadáskivonat, Közösségi nevelés - előadáskivonat 
710 |a Pedagógiai Értékelési Konferencia (8.) (2010) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/62205/1/pek_2010_074-075.pdf  |z Dokumentum-elérés