A szocialitás néhány aspektusa
Napjainkban egyre több hazai pedagógiai és pszichológiai vizsgálat foglalkozik a szocialitás különböző aspektusaival. Számos adat áll rendelkezésünkre a megfigyelhető szociális aktivitásról, a társas viselkedést meghatározó pszichikus komponensek életkori és nemek szerinti működési sajátosságairól,...
Elmentve itt :
Testületi szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2010
|
Sorozat: | Pedagógiai Értékelési Konferencia
8 |
Kulcsszavak: | Nevelés - iskolai - előadáskivonat, Családi nevelés - előadáskivonat, Közösségi nevelés - előadáskivonat |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/62205 |
Tartalmi kivonat: | Napjainkban egyre több hazai pedagógiai és pszichológiai vizsgálat foglalkozik a szocialitás különböző aspektusaival. Számos adat áll rendelkezésünkre a megfigyelhető szociális aktivitásról, a társas viselkedést meghatározó pszichikus komponensek életkori és nemek szerinti működési sajátosságairól, egymásra gyakorolt hatásukról, fejlődésükről, valamint a környezeti tényezők (főként a család, a kortársak és a pedagógusok) befolyásoló szerepéről. A kutatási eredmények nagymértékben segíthetik az intézményes nevelés lehetőségeinek, céljainak, módszereinek és feladatainak újragondolását, valamint különböző fejlesztő programok, kísérletek kidolgozását és alkalmazását. A szimpózium előadásai közül kettő egy-egy empirikus keresztmetszeti vizsgálat eredményeit ismerteti: az első 10 és 12 éves tanulók önmaguk és társaik számára frusztrált helyzetben alkalmazott megküzdési stratégiáinak, a második 8 és 15 éves diákok szociálisproblémamegoldó képességének működési jellemzőit. A harmadik előadás a szocialitás legfontosabb családi és iskolai meghatározóinak főbb jellemzőit, valamint az elégtelen szocializáció lehetséges családi okait mutatja be. A negyedik előadás a szociális kontextus, a hátrányos helyzet és a tanulási motiváció összefüggéseit foglalja össze főként nemzetközi szakirodalom és kutatási eredmények alapján. A szimpózium utolsó előadása egy első osztályos gyerekek körében mesékkel végzett szociáliskompetencia-fejlesztő kísérlet elméleti alapjait és legfontosabb eredményeit mutatja be. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 74-75 |