Az olvasási, matematikai és természettudományi teljesítmények vizsgálata diagnosztikus feladatbank használatával
A diagnosztikus értékelés a tanulói teljesítmények hagyományosnak tekinthető minősítése mellett azok részletes szakmai elemzését is lehetővé teszi. Megfelelően kidolgozott és paraméterezett feladatokkal, tesztekkel feltárhatók a fejlődési folyamatok, elemezhetők a hiányosságok, hibák, az elemzések a...
Elmentve itt :
Testületi szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Pedagógiai Értékelési Konferencia
10 |
Kulcsszavak: | Pedagógiai kutatás - előadáskivonat, Értékelés - pedagógiai - előadáskivonat, Iskolai teljesítmény - mérés - előadáskivonat |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/60893 |
LEADER | 02923naa a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta60893 | ||
005 | 20221108115519.0 | ||
008 | 190830s2012 hu o 1|| zxx d | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
245 | 0 | 3 | |a Az olvasási, matematikai és természettudományi teljesítmények vizsgálata diagnosztikus feladatbank használatával |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 149-150 | ||
490 | 0 | |a Pedagógiai Értékelési Konferencia |v 10 | |
520 | 3 | |a A diagnosztikus értékelés a tanulói teljesítmények hagyományosnak tekinthető minősítése mellett azok részletes szakmai elemzését is lehetővé teszi. Megfelelően kidolgozott és paraméterezett feladatokkal, tesztekkel feltárhatók a fejlődési folyamatok, elemezhetők a hiányosságok, hibák, az elemzések alapján megtervezhető a tanulás további menete, a tanítási-tanulási folyamat esetleges korrekciója, akár a célrendszer innovációja is. Kutatásunkban az olvasási, a matematikai és a természettudományi teljesítmények értékelésére kidolgozott diagnosztikus feladatbank alapján végeztünk elemzéseket, fejlődés- és különbségvizsgálatokat. A feladatbank mindhárom területen több száz paraméterezett szaktudományi, alkalmazási és gondolkodási feladatot tartalmaz, mindhárom területen az 1–6. évfolyamosok számára. A feladatokat 2010-ben és 2011-ben, több száz fős országos mintákon mértük be. Az így paraméterezett feladatok közül válogatva, mindhárom területen más-más szempontú diagnosztikus elemzést végeztünk. Egyrészt választ kerestünk a három terület néhány, a szakirodalomban is gyakran felvetődő és vizsgált szakmai kérdésére, másrészt célunk volt a diagnosztikus feladatbank alapján végezhető elemzési lehetőségek kipróbálása, bemutatása. Az olvasás (a szövegértés) területén a kapcsolódó kutatásokban gyakran vizsgált, pszichikus műveletek (pszichikus struktúrák) és szövegtípusok közötti különbségeket elemeztük. A matematika területén a deduktív következtetések működését, a gondolkodás tartalomfüggését vizsgáltuk különböző matematikai tartalmakon. A természettudományi feladatok alapján a fejlődési folyamatok feltárására koncentráltunk, a szaktudományi, alkalmazási, gondolkodási feladatok közötti különbségeket elemeztük. Végül mindhárom terület esetében megvizsgáltuk a sajátos nevelési igényű tanulók teljesítményeit, elemeztük a többségi tanulók teljesítményeitől való eltéréseket. | |
695 | |a Pedagógiai kutatás - előadáskivonat, Értékelés - pedagógiai - előadáskivonat, Iskolai teljesítmény - mérés - előadáskivonat | ||
710 | |a Pedagógiai Értékelési Konferencia (10.) (2012) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/60893/3/pek_2012_149-150.pdf |z Dokumentum-elérés |