Új irányok a tanulási motiváció hazai kutatásában
Az elmúlt néhány évtizedben a tanulási motivációval foglalkozó nemzetközi kutatások egyre intenzívebbé és kiterjedtebbé váltak. Ennek hatása a hazai neveléstudományi kutatásokban is érezhető. Egyre több hazai kutató foglalkozik ezzel a területtel, számos új kutatási téma és módszer jelent meg itthon...
Elmentve itt :
Testületi szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Pedagógiai Értékelési Konferencia
10 |
Kulcsszavak: | Tanulási motiváció - előadáskivonat, Pedagógiai kutatás - előadáskivonat |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/60828 |
LEADER | 02269naa a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta60828 | ||
005 | 20221108115520.0 | ||
008 | 190829s2012 hu o 1|| zxx d | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
245 | 0 | 0 | |a Új irányok a tanulási motiváció hazai kutatásában |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 84-85 | ||
490 | 0 | |a Pedagógiai Értékelési Konferencia |v 10 | |
520 | 3 | |a Az elmúlt néhány évtizedben a tanulási motivációval foglalkozó nemzetközi kutatások egyre intenzívebbé és kiterjedtebbé váltak. Ennek hatása a hazai neveléstudományi kutatásokban is érezhető. Egyre több hazai kutató foglalkozik ezzel a területtel, számos új kutatási téma és módszer jelent meg itthon. Szimpóziumunk keretében négy olyan kutatást mutatunk be, amelyek tartalmi vagy módszertani szempontból új irányt jelentenek a hazai motivációkutatásban. Első előadásunk keretében kutatás-módszertani kérdéssel foglalkozunk. Azt vizsgáljuk, hogy a számítógéppel, online körülmények között felvett Likert-típusú kérdőív adatai ekvivalensnek tekinthetők-e a papír alapú kérdőívekkel gyűjtött adatokkal. Második előadásunk kutatása kvalitatív és kvantitatív módszereket egyaránt alkalmaz. Ennek során olyan interjúkat elemzünk, amelyekkel másodikos tanulók olvasási motivációjáról gyűjtöttünk adatokat. Harmadik előadásunkban azt vizsgáljuk, hogy a szülői nevelési stílus milyen befolyást gyakorol az elsajátítási motiváció fejlődésére. A kutatáshoz három, nemzetközileg széles körben használt és elismert kérdőív magyar adaptációját használtuk fel. Negyedik előadásunkban az osztálytermi környezet tanulási motivációra gyakorolt hatását elemezzük. Saját fejlesztésű kérdőívünkkel azt vizsgáljuk, hogyan befolyásolják az osztálytermi tényezők a tanulók célorientációját és ebben milyen szerepe van a célstruktúráknak. | |
695 | |a Tanulási motiváció - előadáskivonat, Pedagógiai kutatás - előadáskivonat | ||
710 | |a Pedagógiai Értékelési Konferencia (10.) (2012) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/60828/3/pek_2012_084-085.pdf |z Dokumentum-elérés |