Új irányok a tanulási motiváció hazai kutatásában

Az elmúlt néhány évtizedben a tanulási motivációval foglalkozó nemzetközi kutatások egyre intenzívebbé és kiterjedtebbé váltak. Ennek hatása a hazai neveléstudományi kutatásokban is érezhető. Egyre több hazai kutató foglalkozik ezzel a területtel, számos új kutatási téma és módszer jelent meg itthon...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző: Pedagógiai Értékelési Konferencia (10.) (2012) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2012
Sorozat:Pedagógiai Értékelési Konferencia 10
Kulcsszavak:Tanulási motiváció - előadáskivonat, Pedagógiai kutatás - előadáskivonat
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/60828
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az elmúlt néhány évtizedben a tanulási motivációval foglalkozó nemzetközi kutatások egyre intenzívebbé és kiterjedtebbé váltak. Ennek hatása a hazai neveléstudományi kutatásokban is érezhető. Egyre több hazai kutató foglalkozik ezzel a területtel, számos új kutatási téma és módszer jelent meg itthon. Szimpóziumunk keretében négy olyan kutatást mutatunk be, amelyek tartalmi vagy módszertani szempontból új irányt jelentenek a hazai motivációkutatásban. Első előadásunk keretében kutatás-módszertani kérdéssel foglalkozunk. Azt vizsgáljuk, hogy a számítógéppel, online körülmények között felvett Likert-típusú kérdőív adatai ekvivalensnek tekinthetők-e a papír alapú kérdőívekkel gyűjtött adatokkal. Második előadásunk kutatása kvalitatív és kvantitatív módszereket egyaránt alkalmaz. Ennek során olyan interjúkat elemzünk, amelyekkel másodikos tanulók olvasási motivációjáról gyűjtöttünk adatokat. Harmadik előadásunkban azt vizsgáljuk, hogy a szülői nevelési stílus milyen befolyást gyakorol az elsajátítási motiváció fejlődésére. A kutatáshoz három, nemzetközileg széles körben használt és elismert kérdőív magyar adaptációját használtuk fel. Negyedik előadásunkban az osztálytermi környezet tanulási motivációra gyakorolt hatását elemezzük. Saját fejlesztésű kérdőívünkkel azt vizsgáljuk, hogyan befolyásolják az osztálytermi tényezők a tanulók célorientációját és ebben milyen szerepe van a célstruktúráknak.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:84-85