Mentális kifejezések jelentősége a perspektívafelvételben a csoportidentitás tükrében
A mentális kifejezések szerepet játszanak az empátia és az azonosulás folyamataiban. A mentális állapotok figyelembevételének képessége elősegíti a cselekvő személy perspektívájának felvételét. A folyamat során a megfigyelő kiterjeszti saját tudatát a cselekvő személyre, amely megkönnyíti a cselekvő...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2007
|
Sorozat: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia
5 |
Kulcsszavak: | Nyelvészet - számítógép alkalmazása |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/58683 |
LEADER | 01582naa a2200205 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta58683 | ||
005 | 20221108115044.0 | ||
008 | 190618s2007 hu o 1|| zxx d | ||
020 | |a 978-963-482-848-8 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Vincze Orsolya | |
245 | 1 | 0 | |a Mentális kifejezések jelentősége a perspektívafelvételben a csoportidentitás tükrében |h [elektronikus dokumentum] / |c Vincze Orsolya |
260 | |c 2007 | ||
300 | |a 250-258 | ||
490 | 0 | |a Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia |v 5 | |
520 | 3 | |a A mentális kifejezések szerepet játszanak az empátia és az azonosulás folyamataiban. A mentális állapotok figyelembevételének képessége elősegíti a cselekvő személy perspektívájának felvételét. A folyamat során a megfigyelő kiterjeszti saját tudatát a cselekvő személyre, amely megkönnyíti a cselekvő személy belső történéseinek elképzelését, cselekvésének megértését. Vizsgálatomban a Nooj nyelvi program keretében kidolgozott mentális gráfot alkalmaztam 1900 és 2007 között megjelent középiskolai történelemtankönyvek Osztrák-Magyar Monarchiával kapcsolatos szövegrészeinek elemzésére. Előadásomban a mentális akciók gyakorisági eloszlása és a csoport identitás összefüggéseire szeretnék rámutatni. | |
695 | |a Nyelvészet - számítógép alkalmazása | ||
710 | |a Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (5.) (2007) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/58683/1/msznykonf_005_250-258.pdf |z Dokumentum-elérés |