A pszichológiai perspektíva előfordulása történelem tankönyvi szövegekben

Az előadás a pszichológiai perspektíva modult mutatja be, amely a kognitív, érzelmi és intencionalitás gráfokat foglalja magában. A pszichológiai perspektíva két formáját különböztetjük meg. Belső perspektíva érvényesítése esetén az elbeszélő bemutatja a szereplők tudattartalmait, külső perspektíva...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Pólya Tibor
Vincze Orsolya
Fülöp Éva
Ferenczhalmy Réka
Testületi szerző: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (5.) (2007) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2007
Sorozat:Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia 5
Kulcsszavak:Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/58681
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az előadás a pszichológiai perspektíva modult mutatja be, amely a kognitív, érzelmi és intencionalitás gráfokat foglalja magában. A pszichológiai perspektíva két formáját különböztetjük meg. Belső perspektíva érvényesítése esetén az elbeszélő bemutatja a szereplők tudattartalmait, külső perspektíva érvényestésekor a szereplők viselkedésének bemutatására korlátozódik az elbeszélés. A pszichológiai perspektíva modul pszichológiai relevanciájának feltárásához három hipotézist fogalmazunk meg, amely összefüggést feltételez a belső perspektíva érvényesítése és a történelmi szövegek három jellemzője (valencia, időbeli távolság, és a történet megértési nehézsége között. A hipotézisek teszteléséhez 16 jelentős magyar történelmi eseményt leíró általános és középiskolai történelem tankönyv szövegét elemeztük. Az eredmények azt mutatják, hogy a belső perspektíva előfordulása könnyebben megérthetővé teszi a történelmi eseményeket bemutató történeteket.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:235-241
ISBN:978-963-482-848-8