Fogyasztók a vállalatok ellen? a negatív online szájreklám a virtuális kereskedelemi közösségekben /

A vállalatok számára az online szájreklám (e-wom) mint kommunikációs eszköz lehetőséget teremhet a befolyásolásra, de kiemelt szerepet kap az információ-terjesztésben történő részvétel is, a fogyasztók számára pedig a fokozott aktivitásra, publicitásra és interaktív kommunikációra ad lehetőséget, ha...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Markos-Kujbus Éva
Csordás Tamás
Kiss Tünde
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2014
Sorozat:„Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Kulcsszavak:Fogyasztói magatartás, Kereskedelem - elektronikus
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57686
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A vállalatok számára az online szájreklám (e-wom) mint kommunikációs eszköz lehetőséget teremhet a befolyásolásra, de kiemelt szerepet kap az információ-terjesztésben történő részvétel is, a fogyasztók számára pedig a fokozott aktivitásra, publicitásra és interaktív kommunikációra ad lehetőséget, hangsúlyosabbá téve alkupozíciójukat és részvételüket a kommunikációs folyamatban. Jelen kutatásban a negatív online szájreklám befolyását vizsgáljuk a virtuális kereskedelmi közösségekben: tipizáljuk a negatív vélemények tartalmát és a fogyasztókra gyakorolt azonosítható hatásukat. Az eredmények alapján elmondható, hogy a vizsgált negatív vélemények nagy része rossz, vagy gyenge minőségű volt. A fogyasztók emellett nem csak valós tapasztalatok, hanem sokszor előítéletek alapján is megnyilvánulnak. A választott ismert termékek esetén jellemzőbb volt, hogy elkötelezett fogyasztók védték meg a terméket a negatív véleményezőktől.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:499-506
ISBN:978-963-306-312-5