A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban

Az előadás középpontjában a zöldmarketing egy speciális esete, a reklámokban használt “zöld”-érvelés hatásának vizsgálata áll. A zöldmarketing alkalmazása egyre több vállalat számára jelent valós vagy vélt előnyt a reklámozásban. A mögöttes ok, hogy a vállalatok feltételezése szerint a „zöld”–érvelé...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Kenesei Zsófia
Bernschütz Mária
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2014
Sorozat:„Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Kulcsszavak:Zöldmarketing, Marketing, Reklám
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57658
LEADER 01924naa a2200205 i 4500
001 acta57658
005 20221108115223.0
008 190527s2014 hu o 1|| zxx d
020 |a 978-963-306-312-5 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Kenesei Zsófia 
245 1 2 |a A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kenesei Zsófia 
260 |c 2014 
300 |a 231-239 
490 0 |a „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai 
520 3 |a Az előadás középpontjában a zöldmarketing egy speciális esete, a reklámokban használt “zöld”-érvelés hatásának vizsgálata áll. A zöldmarketing alkalmazása egyre több vállalat számára jelent valós vagy vélt előnyt a reklámozásban. A mögöttes ok, hogy a vállalatok feltételezése szerint a „zöld”–érvelés pozitívan befolyásolja a fogyasztók attitűdjét a vállalat irányában. Abban az esetben azonban, ha a vállalat mást tesz, mint amit kommunikál, a zöldreklámozás pont az ellenkező hatást érheti el. Kutatásunkban annak a vizsgálatára vállalakozunk, hogy mennyiben befolyásolják a vállalatok tevékenységéről hallott valós hírek a zöldreklámok megítélését. A kutatás kísérleti módszertannal többféle reklám és többféle vállalati teljesítmény-forgatókönyv alapján méri a fogyasztói reakciókat. Az eredmények arra engednek következtetni, hogy a „zöldre mosás” nem hatékony eszköz akkor, amikor egy vállalat nem a zöld elveknek megfelelően működik, a zöldreklámozás hatása éppen ellenkező lesz: romlik a vállalatról alkotott fogyasztói kép. 
695 |a Zöldmarketing, Marketing, Reklám 
700 0 1 |a Bernschütz Mária  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/57658/1/marketing_megujulas_231-239.pdf  |z Dokumentum-elérés